اخبار بین المللی

وکیل ناوالنی پس از محکومیت مجدد موکلش بازداشت شده است

وکلاپرس- وکیل مدافع الکسی ناوالنی(شناخته شده‌ترین منتقد زندانی حکومت روسیه) پس از محکومیت مجدد موکلش بازداشت شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از دویچه وله، پس از اینکه الکسی ناوالنی(شناخته شده‌ترین منتقد زندانی حکومت روسیه) در حکمی جدید توسط دادگاهی در مسکو به ۹ سال حبس اضافی محکوم شد، خبرگزاری ها از بازداشت وکیل مدافع وی خبر دادند.

۹ سال حبس اضافی برای الکسی ناوالنی

الکسی ناوالنی (شناخته شده‌ترین منتقد زندانی حکومت روسیه) در حکمی جدید توسط دادگاهی در مسکو به حبس اضافی محکوم شد. این فعال سیاسی به دلیل “کلاهبرداری در مقیاس بزرگ” و “توهین به دادگاه” علاوه بر محکومیت قبلی خود، ۹ سال دیگر حکم گرفت.

بیشتر بخوانید:

به گفته قاضی مارگاریتا کوتووا، الکسی ناوالنی، اموال افراد را “با فریب و سوءاستفاده از اعتماد آن‌ها” بالا کشیده است. هنوز مشخص نیست که ۹ سال حکم صادره به دو سال و نیم حبسی که ناوالنی اکنون در حال گذراندن آن است اضافه خواهد شد یا خیر.

بازداشت دو وکیل مدافع ناوالنی پس از اتمام دادگاه

دادستان برای ناوالنی ۱۳ سال زندان درخواست کرده بود. در برابر این دادخواست وکلای الکسی ناوالنی خواهان حکم تبرئه بودند. این منتقد دولت روسیه که پدر دو فرزند نیز هست در این دادگاه باید در برابر دو اتهام دیگر از خود دفاع می‌کرد: “سوءاستفاده از بودجه برای بنیاد ضد فساد” که فعالیت آن در روسیه ممنوع شده است و “توهین به یک قاضی”.

بیشتر بخوانید:

 پلیس بعد از اتمام دادگاه، دو وکیل ناوالنی را بازداشت کرده است. دلیل این بازداشت هنوز مشخص نیست. روزنامه روسی “نووایا گازتا” تنها بازداشت یکی از وکلای ناوالنی را تایید کرده است.

الکسی ناوالنی (شناخته شده‌ترین منتقد زندانی حکومت روسیه)
الکسی ناوالنی (شناخته شده‌ترین منتقد زندانی حکومت روسیه)

حبس در اردوگاه جزایی

به گزارش خبرگزاری آلمان، الکسی ناوالنی باید بر اساس حکم صادره، دوران محکومیت خود را در “اردوگاه جزایی” سپری کند و ده هزار یورو نیز به عنوان جریمه پرداخت کند.

علاوه بر این در روزهای اخیر الکسی ناوالنی خواهان تظاهرات سراسری مردم روسیه علیه حمله نظامی روسیه به اوکراین شده بود. او در یک اردوگاه کیفری در پوکروف، در حدود ۱۰۰ کیلومتری شرق مسکو، در حال گذراندن محکومیت خود است. دادگاه نیز در آنجا برگزار شد.

 

منبع: دویچه وله فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا