اخبار بین المللی

بازداشت نخست وزیر سابق بلغارستان به اتهام فساد

وکلاپرس- نخست وزیر سابق بلغارستان کمتر از یک سال پس از پایان مسئولیتش، به اتهام فسادمالی بازداشت شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز بویکو بوریسوف Boyko Borisov نخست وزیر سابق بلغارستان عصر پنجشنبه (۱۷ مارس ۲۰۲۱) در جریان تحقیقات مرتبط با یک پرونده بزرگ فساد در این کشور بازداشت شد.

وزارت کشور بلغارستان ضمن تایید این خبر اعلام کرد که آقای بوریسوف در جریان عملیات بزرگ نیروهای پلیس و در پی تحقیقات قضایی مرتبط با پرونده فساد و اختلاس از بودجه اروپاییِ این کشور دستگیر و بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید:

بازداشت وزیر دارایی سابق بلغارستان

به گفته منابع محلی، جدا از رهبر ۶۲ ساله سابق بلغارستان، چند تن از اعضای حزب محافظه‌کارِ تحت ریاست وی از جمله ولادیسلاو گورانوف، وزیر دارایی سابق این کشور نیز در جریان این عملیات که با بازرسی و جستجو از برخی محل‌ها نیز همراه بود، دستگیر و بازداشت شدند.

نخست وزیر و وزیر دارایی بلغارستان
نخست وزیر و وزیر دارایی بلغارستان

خبر بازداشت نخست وزیر سابق بلغارستان و تنی چند از اعضای دولت سابق این کشور در حالی منتشر می‌شود که لورا کووسی، دادستان کل دادسرای اروپا، نهادی تازه تاسیس برای مبارزه با تخلف و فساد در بودجه اتحادیه اروپا به تازگی به صوفیه (پایتخت بلعارستان) سفر و با مقامات بلغاری دیدار کرده بود.

هیچ کس بالاتر از قانون نیست

کیریل پتکوف، نخست وزیر فعلی بلغارستان که از نوامبر گذشته زمام امور در این کشور را در دست گرفته است در نخستین واکنش به دستگیری همتای سابق خود گفت: «هیچ کس بالاتر از قانون نیست.»

نخست وزیر فعلی بلغارستان پیش از نشستن بر مسند نخست وزیری وعده داده بود فسادی را که گریبانگیر این کشور عضو اتحادیه اروپا است، ریشه‌کن کند.

بیشتر بخوانید:

بویکو بوریسوف که از سال ۲۰۰۹ تقریبا بدون وقفه قدرت را در بلغارستان در دست داشت از تابستان سال ۲۰۲۰ با موج بزرگی از اعتراض‌ها در کشورش علیه فساد روبرو شد و در نهایت در انتخابات پارلمانی سال گذشته، دوران زمامداری دوازده ساله بوریسوف بر حکومت بلغارستان به پایان رسید و زمینه‌ سقوط وی را فراهم شد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا