اخبار

حجت کرمانی: نازنین زاغری و انوشه آشوری در حال رفتن به فرودگاه برای خروج از ایران هستند

وکلاپرس– وکیل مدافع نازنین زاغری گفت موکلم همراه انوشه آشوری در حال رفتن به فرودگاه برای خروج از ایران هستند.

به گزارش وکلاپرس، حجت کرمانی، وکیل مدافع نازنین زاغری، به رویترز گفته است نازنین زاغری و انوشه آشوری در مسیر رفتن به فرودگاه برای خروج از ایران هستند.

بیشتر بخوانید:

سال گذشته وزیر دفاع وقت انگلیس در نامه ای به وکلای نازنین زاغری به آن ها اعلام کرد، دولت در پی یافتن راهی است که بدهی ۴۰ و چند ساله به ایران بابت معامله تانک‌های چیفتن را (که هیچ گاه به ایران تحویل نداده است) پرداخت کند.

  در همین زمینه خبرگزاری فارس نوشت: ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران پیش از آزادی زاغری به حساب ایران واریز شده است.

گفتنی است نازنین زاغری تبعه ایرانی – انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری به عنوان «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام» انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا