گفت و گوویژه

جزئیاتی درباره برخوردهای اخیر کانون وکلای قم با متظاهرین به وکالت

وکلاپرس– رییس کانون وکلای دادگستری قم، به شفاف سازی جزئیات برخورد قاطع کانون وکلای دادگستری قم با متظاهرین به امر وکالت پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قم از پیگیری جهت برخورد قضایی با متظاهرین به حرفه‌ وکالت در این استان خبر داد. بر همین اساس سه نفر از متجاهرین به حرفه‌ وکالت با محکومیت های قطعیِ کیفری مواجه شدند.

بیشتر بخوانید:

ابراهیم جلالیان، رییس کانون وکلای دادگستری قم، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این خبر گفت: بر اساس تحقیقات کمیسیون نظارت و ماده ۵۵ قانون وکالت، سه نفر از اشخاص متظاهر به امر وکالت دادگستری مورد شناسایی قرار گرفتند. در این خصوص شکایاتی تنظیم و به مراجع محترم قضایی ذیربط تقدیم شد.

یک نفر با نصب تابلو تظاهر آشکار به وکالت کرده بود

این مدیر نهاد وکالت درباره ساز و کار پیگیری‌ها ادامه داد: با پیگیری‌های کمیسیون نظارت کانون و دستورات قاطع مراجع محترم قضایی، دلایل جمع‌آوری و به دادگاه صالحه ارائه شد. دادگاه نیز پس از رسیدگی و اثبات اتهام منتسب، حکم به مجازات مرتکبین صادر  کرد.

رییس کانون وکلای دادگستری قم افزود: در پی اعتراض و تجدیدنظرخواهی آنان، دادگاه تجدید نظر، اعتراضشان را مردود و دادنامه ها را تایید کرد. از آن‌جا که یکی از متهمین با نصب تابلو و تاسیس دفتر، تظاهر آشکار به وکالت کرده بود، با دستور مقام محترم قضایی تابلو منصوبه او جمع آوری و دفتر وی تعطیل شد.

کمیسیون نظارت کانون وکلای قم با جدیت در صدد شناسایی مجرمین وکیل نما است

جلالیان ضمن اعلام هشدار به مجرمانی که با تظاهر به وکالت دادگستری موجب سلب آسایش قضایی مردم، به یغما بردن مال آنان و درنهایت تخدیش چهره حرفه وکالت می شوند، گفت: کمیسیون نظارت و ماده ۵۵ قانون وکالت با جدیت درصدد شناسایی و برخورد قانونی با مجرمان وکیل‌نما و نیز موسسات حقوقی غیرمجاز است و در این راستا با هدف پیشگیری از تضییع حقوق اشخاص و انجام رسالت ذاتی خود از هیچ کوششی مضایقه نخواهد نکرد.

این وکیل دادگستری از شهروندان خواست پیش از استفاده از خدمات حقوقی وکلای دادگستری، نسبت به احراز سمت آنان از طرق مختلف و به خصوص با مراجعه به سایت کانون وکلای دادگستری استان قم اقدام و سپس از خدمات آنان بهرمند شوند.

با موسسسات حقوقی غیرمجاز برخورد قانونی خواهد شد

او درخصوص موسسات حقوقی نیز گفت: موسسات حقوقی مجاز، موسساتی هستند که توسط وکلای دادگستری اداره می شوند و مجوز تاسیس از کانون وکلای دادگستری دریافت نموده اند.

جلالیان در پایان گفت: لازم به ذکر است براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولین محترم دادسرای عمومی و انقلاب استان، با موسسسات حقوقی غیرمجاز برخورد قانونی خواهد شد. در این راستا از همکاران محترم و مردم استدعا داریم در صورتیکه با متظاهرین به وکالت و یا موسسات حقوقی غیرمجاز مواجه شدند، مراتب را به کانون وکلا اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا