رای

نمونه رای محکومیت به اتهام تظاهر به وکالت با پیگیری کانون وکلای قم(شماره دو)

وکلاپرس-کانون وکلای دادگستری قم تصویر بعضی آرای قطعی محکومیت چند نفر از متظاهران به امر وکالت را که اخیرا با شکایت این کانون صادر شده است، منتشر کرده است.

 محکومان این پرونده‌ها از روش‌هایی مانند معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری در پیج اینستاگرامی، نصب تابلو با عنوان غیرواقعی وکیل و… مرتکب این جرم شده بودند.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای دادگستری قم با انتشار آرای محکومیت متظاهرین به وکالت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

در راستایِ بازرسی هایِ کمیسیون محترم نظارت و بازرسی کانون وکلای دادگستری استان قم و پیگیری های مستمر ریاست محترم کانون و به دنبال شکایات تقدیمی از سوی کانون وکلای قم، سه نفر از متجاهرین به حرفه‌ی وکالت با محکومیت های قطعیِ کیفری مواجه شدند.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قم، ضمن تشکر از کمیسیون نظارت و بازرسی و ریاست محترم کانون و مقامات محترم قضایی، از همکاران گرامی و سایر شهروندان تقاضاخواست: چنانچه با موارد مشابهی مواجه شدند، موضوع را جهتِ بررسی و پیگیری به کانون وکلای دادگستری استان قم، گزارش نمایند.

بر اساس ماده ۵۵ قانون وکالت، هر شخصی که دارای پروانه وکالت نباشد از هر گونه تظاهر و مداخله در عمل وکالت ‌ممنوع است؛ اعم از اینکه عناوین تدلیس از قبیل مشاور حقوقی و غیره اختیار کند یا اینکه بوسیله شرکت و سایر عقود یا عضویت در مؤسسات خود ‌را اصیل در دعوی قلمداد نماید.

تجدیدنظرخواه: …

تجدیدنظر خوانده: آقای… فرزند … به نشانی استان قم- شهرستان قم- قم

اتهام: تظاهر و مداخله در امر وکالت

به تاریخ فوق و در وقت فوق العاده جلسه شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان قم به تصعدی امضاءکنندگان ذیل تشکیل و پرونده بدوی و تجدیدنظر به کلاسۀ فوق الذکر تحت نظر است این دادگاه پس از بررسی اوراق و محتویات آنها اقدام دیگری را لازم ندانسته و پس از مشاوره لازم در خصوص موضوع و با اعلام ختم رسیدگی و با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر شرف و وجدان به شرح آتی مبادرت به اصدار رأی می نماید:

رأی دادگاه

بسمه تعالی

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای … فرزند … نسبت به دادنامه شماره … مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ از شعبه ۱۲۵ دادگاه کیفری دو قم در کلاسه پرونده … که به موجب آن در خصوص اتهام آقای … فرزند … دائر بر تظاهر با عنوان وکیل دادگستری موضوع گزارش کانون وکلاء دادگستری استان قم با نمایندگی استان قم، کپی تبلیغات صورت گرفته در خصوص موسسه حقوقی مدافعان…. که در پیجی قرار گرفته که با خط متعلق به متهم ایجاد و مورد بهره برداری قرار دارد که در کپی موصوف بعنوان وکیل دادگستری معرفی گردیده است

جوابیه استعلام صورت گرفته از پلیس فتا و دفاعیات بلاوجه متهم ارتکاب بزه توسط متهم محرز می باشد. مجازات جزای نقدی متهم را به پرداخت بیست و پنج میلیون ریال جزای نقدی بدل از شش ماه حبس تعزیری محکوم که مجازاتهای تعیین شده در خصوص متهم به مدت دو سال تعلیق شده است که متقاضی تجدیدنظر پس از ابلاغ رای و در فرجه مقرّر قانونی و به شرح لایحۀ تقدیمی نسبت به آن تجدیدنظرخواهی و اعتراض نموده است و موضوع جهت رسیدگی به این دادگاه ارجاع و ارسال و به کلاسه … ثبت شده است.

اینک هیأت دادرسان این دادگاه با عنایت به مجموع محتویات اوراق پرونده و بخشنامه مربوط به استجازه ریاست محترم قوه قضائیه در جواز رسیدگی در امور بند ث ماده ۴۵۰ قانون آئین دادرسی کیفری و التفات به اینکه دادنامه تجدیدنظرخواسته در ماهیت براساس دلایل و مدارک موجود مطابق موازین شرعی و قانونی اصدار یافته است و از سوی تجدیدنظرخواه ایراد و یا اعتراضی که موجبات نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته را فراهم آورد بعمل نیامده است و از نظر رعایت مقرّرات شکلی دادرسی نیز مخدوش نمی باشد.

بنابراین مستنداً به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن رد تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواه دادنامۀ تجدیدنظرخواسته را تأیید می نماید. این رای وفق ماده ۴۴۳ قانون آئین دادرسی کیفری قطعی است.

رئیس شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان قم: محمد مهدی منتظری

مستشار دادگاه: عباس قراباغی

مدیر دفتر شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان قم: سیدرضا سید خوش فطرت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا