اخبارویژه

اهانت به استاد بهمن کشاورز توسط کمپین‌های حامی قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار

وکلاپرس– با اعلام تایید طرح تسهیل صدور برخی از مجوز های کسب و کار در شورای نگهبان، برخی از اعضای کمپین‌های حذف ظرفیت در اقدامی غیر اخلاقی وکیل پیشکسوت، مرحوم بهمن کشاورز را مورد اهانت قرار دادند.

به گزارش وکلاپرس تصاویری در شبکه های مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن بنرهایی با اهانت به شخصیت مرحوم بهمن کشاورز، بر بالا و روی مزار وی نصب شده است.

بیشتر بخوانید:

این عملکرد غیراخلاقی پس از آن روی می‌دهد که روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان از تأیید طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار توسط این نهاد خبر داده بود.

کمپین‌های حذف ظرفیت از آزمون وکالت پیشتر با بنرهایی مشابه جلوی مجلس شورای اسلامی اجتماع‌های کوچکی تشکیل داده و نمایندگان مجلس را به تصویب طرح تسهیل فرا می‌خواندند.

اهانت به مزار بهمن کشاورز
اهانت به مزار بهمن کشاورز
اهانت به مزار بهمن کشاورز
اهانت به مزار بهمن کشاورز

نگاهی کوتاه به زندگی بهمن کشاورز

بهمن کشاورز (متولد ۱۳۲۳ تهران) از سال ۱۳۵۰ به کسوت وکالت دادگستری درآمد و چند دوره ریاست و عضویت در هیأت مدیره کانون وکلای مرکز و پنج دوره دو ساله ریاست اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری را در کارنامه خود داشت.

مرحوم کشاورز – که از سال ۸۴ تا ۹۶(به غیر از دو سال) سمت ریاست اسکودا را بر عهده داشت- در جهت نقد اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری(مصوب ۱۳۸۸ رییس قوه قضاییه) و جلوگیری از اجرای آن تلاش فراوانی کرد.

بیشتر بخوانید:

سرانجام این وکیل خوشنام دادگستری در ۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

از بهمن کشاورز تألیفات حقوقی متعددی از جمله اولین فرهنگ حقوقی انگلیسی به فارسی (منتشر شده در سال ۱۳۵۴)، «هنر دفاع در دادگاه‌ها»، «سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت»، «وکیل دادگستری و اخلاق حرفه‌ای» و «دفاع و استدلال شفاهی در دادگاه‌ها» بر جای مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا