اخبارویژه

شورای نگهبان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را تأیید کرد

وکلاپرس ـ پس از چهار مرتبه ارسال طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از سوی مجلس به شورای نگهبان، بالاخره فقها و حقوقدانان شورای نگهبان طرح مذکور را تأیید کردند.

به گزارش وکلاپرس، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: «طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار با توجه به‌ اصلاحات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است بر اساس ماده ۶ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تغییرات جدیی در نحوه جذب کارآموز وکالت از طریق آزمون وکالت صورت خواهد پذیرفت.

در ماده ۶ آمده است:

ماده ۶ – تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت ۱۳۷۶/۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان مصوب تبصره (۲) به آن اضافه می شود:

تبصره ۱ – کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰ ٪) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱ ٪) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راسا به برگزاری آن اقدام کند. سابقه قضاوت و وکالت مجلس جایگزین آزمون نخواهد بود.

تبصره ۲ – مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰ -۱۳۹۶) مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد (۶۰ ٪) می باشد.

‫۴ دیدگاه ها

    1. حالا مگه قراره همینجوری وکالت قبولشی…مطمئن باش شرایط سختترمیشه…قبلن بعضی از کانونها حتی معدل زیر۹ هم قبولی داشت…ولی الان..هرکانون یه عده از وکیلای نخبشومیفرسته واسه آزمون ومعدلوخیلی میکشن بالا…مطمئن باش با این شرایط معدل از ۱۱ و۱۲ کمتر نخواهد آمد…پس بهتره فعلا خوشحال نشیم

  1. خدایا شکرت!!!!🤔چه عجب انحصار دفاتر اسناد رسمی و کانون وکلا شکسته شد در امور حرفه ای صرف یک آزمون نمی تواند معیار و مبنای فطانت و تخصص یک فرد باشد. بناء علی ذلک عقیده بنده
    به عنوان یک دانشجو بر این هست وقتی وکیل فراوان شد تازه آن تخصص‌ ومهارتش در صواب و ناصواب حرفه ای وکالت خودش مبین و مشهود می کند…امیدوارم هرجا هستید در پناه خداوند باشید

  2. یه بنده خدایی میگفت خروج موضوعی داریم . خخخخ
    یک دیگه میگفت آیین نامه ای که تدوین شده در واقه برجام کانون هست … خخخخ
    کجا هستن این افراد…. بیایین ببینین که چجوری انحصارتون شکست و پذیرش قطه چکونیتون زائل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا