اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

نقدعلی دربار کم سوادی وکلایی که براساس قانون تسهیل جذب خواهند شد: در روحانیت هم افراد ضعیف ممکن است داشته باشیم؛ مردم سراغ افراد توانمند می‌روند

وکلاپرس- محمدتقی نقدعلی در واکنش به ابراز نگرانی مسئولین نهاد وکالت نسبت به سطح سواد وکلایی که پس از استفساریه مجلس وارد حرفه وکالت خواهند شد گفت: ان شاءالله در کارآموزی سوادشان زیادتر می‌شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا محمدتقی نقدعلی نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ایراد کم‌سوادی وکلای دادگستری جدید به علت استفساریه قانون تسهیل، از عمومیت داشتن این عارضه در سایر حرف و مشاغل گفت و بیان داشت: مردم همیشه طبق رویه عقلایی به سراغ افراد توانمند می‌روند.

بیشتر بخوانید:

در مشاغل مختلف از جمله پزشکی و مهندسی نیز افراد قوی و ضعیف داریم

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به فرض درست بودن این پیش فرض که افراد پذیرفته شده در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پس از استفساریه مجلس از سطح سواد بالایی برخوردار نیستند، باید یادآور شد که در سطح جامعه و مشاغل مختلف از جمله پزشکی و مهندسی نیز افراد قوی و ضعیف داریم اما مردم همیشه طبق رویه عقلایی به سراغ افراد توانمند می‌روند.

محمدتقی نقدعلی با اشاره به اظهار نگرانی برخی نسبت به سطح سواد وکلایی که پس از استفساریه مجلس درباره آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، پذیرفته شدند، با بیان اینکه «ان شاءالله در کارآموزی سوادشان زیادتر می‌شود»، اظهار کرد: آزمون به تنهایی ملاک ورود به عرصه وکالت و صدور پروانه وکالت نیست بلکه پس از آزمون، پذیرفته شدگان باید دوره کارآموزی وکالت را طی کنند.

کارآموزان اگر قوه علمی خود را بالا نبرند، قطعاً در بازار کار جایی نخواهند داشت

وی گفت: در مدت دو سال کارآموزی، کارآموزان می‌دانند اگر قوه علمی خود را بالا نبرند، قطعاً در بازار کار جایی در میان مردم نخواهند داشت. بخشی از پذیرفته شدگان که ممکن است از سطح سواد خیلی بالایی نیز برخوردار نباشند، در این دو سال تجربیاتی کسب می‌کنند؛ چراکه «التجربه فوق العلم» یعنی تجربه بالاتر از علم است.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه کسانی که حتی ۹۰ درصد نمره قبولی را اخذ کنند، از نظر اجرایی قطعاً توانمند نیستند، افزود: به فرض درست بودن این پیش فرض که افراد پذیرفته شده پس از استفساریه مجلس از سطح سواد بالایی برخوردار نیستند، باید یادآور شد که در سطح جامعه و مشاغل مختلف از جمله پزشکی و مهندسی نیز افراد قوی و ضعیف داریم؛ حتی این مساله ممکن است در عالم روحانیت نیز وجود داشته باشد.

ما قیم مردم نیستیم بلکه تسهیل‌گریم!

نقدعلی تاکید کرد: این مردم هستند که برای نیازهای خود همیشه طبق رویه عقلایی به سراغ افراد توانمند می‌روند؛ اینکه ما بخواهیم کاسه‌ی داغ‌تر از آش و دایه‌ی دل‌سوزتر از مادر شویم و بگوییم الا و لابد کسی که از نظر قوه علمی حتی دو درصد پائین تر است وارد این عرصه نشود، کار صحیحی نیست. باید اجازه دهیم وکلا در مدت کارآموزی رشد یابند و تقویت شوند و خودشان را به جامعه اثبات کنند. این افراد یقیناً در عرصه اشتغال در حوزه وکالت جای خود را باز می‌کنند و اگر نتوانستند اساساً جامعه او را پس می‌زند.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: ما قیم مردم نیستیم بلکه تسهیل‌گریم و برخی از چارجوب‌ها را مشخص می‌کنیم؛ این خود مردم هستند که از بین اشخاصی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، فردی را برای مشورت و کمک گرفتن انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

‫۷ دیدگاه ها

  1. چه فرمایش به جایی فرمودتد، دقیقا به نکته مهمی اشاره داشتند. و دقیقا به خوشان اشاره دارد. ما هم همینو میگیم که یه عده کم سواد به دنبال از لین بردن تخصص هستند، که خدا را شکر خودشان هم میدانند جزو این کم سوادها هستند.
    ولیکن عموم روحانیون با سواد هستند همین عده خاص شدند…..
    لذا با این کار ابروی حقوقدانان و وکلا را نبرید.

    بزرگوار میفرمایند جامعه پس میزند!!!
    اینکه پس میزند قطعا این چنین هست شک نکنید.
    ولیکن به چه قیمتی؟ بازی و از بین بردن مال و جان و ناموس مردم؟؟؟؟
    شما گاهی حمله میکنید وکلا کم سوادند!!! اگر حرف شما صحیح بود و اعتراض دارید خود از کم سواد به سمت بیسواد میروید.

    اقایان شرکت متضرر یا ورشکسته شود، بیگناه محاکمه یا اعدام گردد مجرم تبرئه گردد که مثلا جامعه پس میزند؟؟؟
    اینکه جانعه پس میزند را متوجه میشوید؟ مردم پس میزنند صحیح هست!! اونم چه تعداد باید پس بزنند و…

    خود میدانید بیسواد و کم سواد هستند؟
    حالا میخواهید آبرو و جان و مال مردم را به تاراج بگذارید؟؟ تست کنید؟؟؟
    حتما فردا میخواید مانع اخراج از کارانوزی شوید پس فردا اختبار را با تراز بدهید، وصعیت شخصیتی را حذف کنید، و نهایتا سوابق سیاسی و امنیتی و.. را هم …

    پناه میبریم به خدا

  2. باتوجه به قسمتی از حرف آقای نقد علی،

    “«ان شاءالله در کارآموزی سوادشان زیادتر می‌شود»، آزمون به تنهایی ملاک ورود به عرصه وکالت و صدور پروانه وکالت نیست بلکه پس از آزمون، پذیرفته شدگان باید دوره کارآموزی وکالت را طی کنند.”

    همین حرفی که زدند اقرار است به کم سوادی ورودیهای جدید، و تکلیف به دوره کارآموزی و… انشاالله سر همین حرف بمانند ببینیم چه تعداد می توانند دوره کارآموزی را طی کنند؟؟؟ انشاالله دوباره در موقع کارآموزی مجدد دخالت در امور نکنند
    که البته آن موقع دقیقا حرف حقوقدانان به اثبات می رسد، عده ای که کم سواد بودند کم سواد می مانند و نادیده گرفتن موضوع دامن میزند به….

  3. با سلام
    اینکه ما قیم مردم نیستیم بلکه تسهیل گریم یعنی چه؟؟؟
    شما خودتان را دسته کم نگیرید شما قیم و ناپدری بهتر از پدر هستید به جای همه تصمیم میگیرید قیم کانون های وکلا و کارشناسان و دفترخانه ها و نظام روانشناسی و… هستید شکسته نفسی نکنید.
    پزشک کم سواد میفرمایید داریم؟؟
    خب اگر با این هنه سخت گیری کمسواد هستند پس اینجا که دسگر از بیسوادی هم پایین تر…

    دایه پدر از مادر

  4. دو سوال دارم:

    ۱-آقای نقد علی این عدد ۱۰ هزار از کجا امده مدام شما و مجلسیان تهدید و تلقین می کنید؟؟؟ بلاخره ظرفیت حذف شده؟ یا تبدیل به ظرفیت اجباری شده؟؟

    ۲- میشه بفرمایید این تراز چگونه محاسبه می شود؟ حد اول و آخر آن چگونه است؟ این فرمول وقتی حد نصاب نیست از کجا آمده؟؟

    اینکه می گویید در همه قشر کم سواد هستند الان واقعا قبول کردیم، فقط اینکه همه متوجه میشوند انها را هم مثل خود در نظر نگیرید، حرف از برداشت ظرفیت دلرید و ظرفیت قرار می دهید؟؟؟

  5. از مهم‌ترین دلایلی که باعث مهاجرت ما می‌شود، ادامه تحصیل، اوضاع بد اجتماعی، اقتصادی یا مالی، طلاق
    و یا ازدواج با فردی که به آن علاقه داریم،
    مشکلات اقلیمی مانند آلودگی آب‌وهوا و غیره است.

    اما قبل از مهاجرت باید بدانیم که ممکن است مشکلات روانی متعددی
    برای ما پیش بیایید که موجب نیاز ما
    به یک روانشناس ایرانی در کانادا می‌شود.

    چرا ممکن است مشکلات روانی برای ما ایجاد
    شود که موجب نیاز ما به مشاوره با روانشناس ایرانی در تورنتو شود؟

    چرا می‌گوییم حتماً نیاز به روانشناس ایرانی در کانادا هست و نمی‌توانیم از روان‌شناسان کانادایی استفاده کنیم؟

    چگونه یک روانشناس ایرانی در کانادا و شهرهای مختلف آن مانند تورنتو، مونترال و ونکوور پیدا کنیم؟

    ادامه این مقاله را دنبال کنید تا پاسخ این سوال ها
    را بدست آورید.

  6. روانشناس ایرانی در تورنتو
    تورنتو با جمعیتی در حدود ۳ میلیون نفر، پرتردد
    ترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا
    شناخته می‌شود. این شهر که بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی کاناد
    می‌باشد، در مرکز انتاریو قرار دارد.
    بیشترین جمعیت ایرانی در کانادا، متعلق
    به استان انتاریو در تورنتو است. افرادی که در این شهر
    بزرگ کانادا زندگی می‌کنند، نیاز بیشتری به
    روانشناس ایرانی در تورنتو دارند، زیرا در تورنتو افراد مهاجر بسیاری با فرهنگ‌ها، مذهب‌ها و عقاید متفاوتی زندگی می‌کنند، که عادت کردن به شرایط و تطابق یافتن با محیط اطراف را بسیار
    دشوار کرده است.

  7. سلام خدمت جناب نقدعلی باتوجه به اعلام مرکزوکلاقراربود۱۰۵۰۰اسامی قبول شدگان را اعلام کنند ولی متاسفانه اجرانشدو۷۰۰۰روپذیرفتن لطفارسیدگی کنید به این موضوع مهم چراکه حق ۳۵۰۰ازشرکت کنندگان این وسط پایمال شده ازشماتقاضادارم مثل همیشه عدالت رواجرافرماییدباتشکرازشما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا