اخبار

جعفر قادری: باید تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون مرکز وکلای قوه‌قضائیه از ۲۸۰۰ به ۱۰۸۰۰ نفر افزایش پیدا کند

وکلاپرس- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم تهیه طرح استفساریه قانون تسهیل تاکید کرد و نمرات تراز شده را ملاک صحیحی برای پذبرش داوطلبان آزمون وکالت برشمرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص تایید طرح دو فوریتی استفساریه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی، گفت: در طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نمایندگان مصوب کرده بودیم که افرادی در آزمون‌های وکالت، کارشناسی دادگستری و سردفتران به عنوان پذیرفته شده تلقی می‌شوند که ۷۰ درصد نمره، یک درصد از برترین پذیرفته شدگان برتر در آزمون را کسب کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تفسیری در مرکز وکلای قوه قضایی انجام شده بود مبنی بر اینکه ملاک عمل باید نمره خام باشد، در حالی که در جریان بررسی طرح و در مذاکرات، رئیس مجلس و سخنگوی کمیسیون تاکید کرده بودند که منظور نمرات تراز است.

 قانون به دنبال افزایش تعداد پذیرفته شدگان است

وی با اشاره به اینکه زمانی که در آزمون چند درس کنار یکدیگر آورده می‌شود برای جلوگیری از ضایع شدن حق و حقوق افراد ناچار هستند متوسط موزون نمرات تراز شده را ملاک قرار دهند، افزود: تعداد اعلام شده پذیرفته شدگان بر منای نمره خام توسط مرکز وکلای قوه قضایی حدود دو هزار ۸۰۰ نفر است در که ما اعتقاد داریم این تفسیر غلط است و قانون به دنبال افزایش تعداد پذیرفته شدگان است زیرا سال گذشته نیز مرکز وکلای قضایی از ۷۰۰ هزار شرکت کننده حدود ۷ هزار نفر را پذیرفته است.

بیشتر بخوانید:

به دلیل تفسیر بد قانون مجددا استفساریه‌ای را تهیه کردیم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چگونه می‌شود قانونی با هدف افزایش تعداد پذیرفته شدگان در آزمون مرکز وکلای ایران وضع شود اما از ۸۰ هزار نفر چیزی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر پذیرفته شوند، عنوان کرد: به دلیل تفسیر بد قانون مجددا استفساریه‌ای را تهیه کردیم که در آن تایید شد منظور قانون از نمرات آزمون نمرات تراز است و باید تمرات تراز شده ملاک آزمون قرار بگیرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برآوردها باید تعداد پذیرفته شدگان در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر افزایش پیدا کند و مشکل افرادی که سال‌های زیادی پشت این آزمون مانده بودند برطرف شود.

منبع: خانه ملت

‫۱۴ دیدگاه ها

    1. اخه کی میادپرونده هاشو بده به وکیلی تسهیلی….اتفاقااین به نفع وکلای باسابقه ومجرب شد…مردم که مال و آبروشونواز سر راه نیاوردن.که بیان وکیل الکی بانمره منفی و صفرروواسه پروندشون انتخاب کنن.دیگه جوری میشه وکلای قدیمی فرصت سرخاروندن نداشته باشن و حق الوکالشون روهم افزایش بدن…درصدزیادی ازین وکلای تسهیلی اصلا ازبدوورود بیخیال میشن بخاطرنبود امکانات…یسری هم یه چندماه ازجیب کرایه دفتریامغازه رو میدن وجمع میکنن حالا یسری هم این وسط میتونن بعنوان منشی تو یه دفتر وکیل باسابقه کار کنن…در مجموع شک نکنید این افتضاحه مجلس نه بنفع مردمه و نه اون وکلای جوان و بااستعداد که به چوب به اصطلاح وکلای تسهیلی خواهند سوخت…وبه احتمال قوی امسال یسری وکلای بیشتر بخاطر حساسیت و جو گیری نماینده ها که فقط بخاطر تبلیغات برای خودشون این طرح رو تصویب کردن افزوده میشه وسال بعد شدت این جو فروکش خواهد کرد وظرفیت ورودی وکالت معقولتر خواهدشد واز سال سوم شک نکنید غیر محسوس کلا این مصوبه برچیده خواهدشد ونهایتا با آیین نامه ای از طرف رییس قوه قضاییه تغییر اساسی خواهد کرد.بمانند آیین نامه اخیر رییسی که نمره ازمون رو از۲۰..‌۱۲ قرار داده بود….واینکه احتمال ادغام کانون ومشاوران نیز هست….وگزینش بسیار شدیدتر و ریزش افزایش پیدا خواهد کرد وکوچکترین خطا وشکایت از وکلای تسهیلی بمنزله ابطال پروانه خواهد شد….چرا؟؟؟؟؟چون این طرح بهیچ عنوان بارضایت و میلی کانون و مشاوران تصویب نشد نمیتوان با نارضایتی ذینفعان این‌مصوبه را به سرانجام رساند…..
      ضمنا اصلا فک نکنید که مشاوران امسال ۱۰هزار قبولی خواهد داشت….۲۸۰۰ رو نهایتن میکنن ۵تا ۶هزار……وسلام

      1. بنده خدای عزیز دلیل نمیشه هرکی گواهینامه داشته باشه پس راننده خوبیه چه بسا یه نفر چندبار آیین نامه رانندگی رد بشه اما راننده خوبی باشه . اجازه بدین یکبار عملا این طرح اجرایی بشه و خروجی اون بدست بیاد بعد قضاوت کنیم راه درست بوده یا غلط .

  1. این سرعت مجلس عمل مجلس در تصویب استفسار و تایید فوری آن توسط شورای نگهبان امید ایجاد جامعه ای به همین سبک و مملکتی قانونمند را در دل دلسوزان و میهن دوستان زنده کرد پایدار باشید

  2. هر تعللی در اعلام نتایج جدید وکالت قوه قصاییه براساس استفساریه مجلس متعلل را بیش از پیش به انزوا کشانیده، حذف خواهد نمود

  3. هیچ مدیر عاقلی تحریک و تشویق عامدانه و منافع طلبانه عده ای انحصارطلب و تازه به دوران رسیده را ملاک عمل و منظور قرا نمیدهد فورا قانون تصویب و تایید شده قاطع را اجرا خواهد نمود امیداست درطول هفته جاری قریب به دوازده هزار نفر وکیل تازه نفس و انحصارشکن به بازار خدمات حقوقی تزریق گردد …..

  4. امیدواریم دوستانمان در مرکز وکلا سریعا و صریحا نسبت به اعلام نتایج مجدد براساس تراز و اصلاح نتایجی که بناحق ناراحتی و غم را به هزاران خانواده و داوطلب مظلوم که صریحا تضییع حقشان و پایمال شدن حقوق قانونی شان را شاهد بوده اند، اقدام موثر و بدون تاخیر و تعلل بعمل آورده،اصلاح بفرمایند انشالله شاهد حذف عزیزی از هیچ نهاد متخلف و خاطی نخواهیم شد کمااینکه موضوع بطور جد در حال پیگیری و درصورت مشاهده هرنوع تعلل و تخلفی ، برخورد سریع و قاطع و قانونی با متخلف مربوطه میباشد….

  5. چرانتایج جدید مرکز اعلام نمیشه یا کانون وکلا پذیرفته شده ها اعلام نمیکنه مشکل چیه .چرانمیگن کی میخوان اعلام کنن.کی پاسخگوست؟

  6. چرا‌ انحصار قضاوت رو اینجوری از بین نمی دارید؟؟
    چرا در راستای استخدام دستگاه های دولتی از این مصوبات تصویب‌ نمیکنید….

  7. سلام دوست عزیزم نمرات این آزمون ملاک سواد یه شخص نیست .مردم به جنم و پیگیری و پشتکار یه وکیل اعتماد میکنن نمیرن به وکیل بگن کارنامتو بیار ببینم نمرات چین چجوری قبول شدی من پرونده بهت بدم

    1. سلام
      درست میفرمایید نمره این ازمون ملاک سواد نیست مثل کنکورهای مختلف کشوری از ازمونهای سراسری و استخدامی و دستیاری و….

      ولیکن کسی که در این آزمون وکالت و کارشناسی و… نمره حداقل را نیاورده به اصطلاح قدیمی با ماده و تک ماده و….تا تراز و… میاد بالا که اصلا سواد و استدلال نداره دیگه بدتر اگر حداقل داشت نمیگفتیم با سواد تازه وارد مراحل دیگه میشیدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا