دیدگاه

عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای مرکز: برگزاری جشن استقلال کانون وکلا در بهار سال آینده موضوعیتی ندارد

وکلاپرس- وکیل سیدمهدی حجتی در انتقاد از لغو جشن استقلال در ۹ اسفند و وعده برگزاری آن در سال آینده گفت: به نظر می‌رسد در این رابطه، از تجربیات گذشته استفاده نشده است.

به گزارش وکلاپرس مراسم جشن استقلال کانون وکلای دادگستری مرکز که قرار بود ۹ اسفند ماه در سالن وزارت کشور برگزار شود، چند ساعت مانده به شروع مراسم با ارسال پیامکی به وکلا لغو شد.

دو هفته بعد از لغو این مراسم وکیل بهنام حبیب زاده (بازرس و عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز) در استوری حساب اینستاگرامیش ضمن عذرخواهی از وکلای دادگستری بابت کنسل شدن مراسم گرامیداشت استقلال کانون وکلای دادگستری (موسوم به جشن استقلال) ، وعده داد این مراسم بعد از عید نوروز برگزار خواهد شد.

در همین راستا سیدمهدی حجتی عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت و گو با ایلنا در انتقاد از نحوه مدیریت این موضوع اعلام کرد: برگزاری این مراسم در بهار سال ۱۴۰۲ موضوعیتی ندارد

سیدمهدی حجتی عنوان کرد: از سال ۱۳۳۱ که در جلسه هیأت مدیره وقت به پیشنهاد دکتر شاهکار مصوب گردید که در هر سال، هفتم اسفند را به مناسبت استقلال کانون وکلا جشن گرفته شود، تا قبل از پاندومی کرونا در کشور، همه ساله جشن استقلال کانون وکلا در کانون مرکز در هفتم اسفند و یا مقارن آن به صورت منظم برگزار می‌شد که در یک دوره هم به لحاظ کاهش وضعیت همه گیری ویروس کرونا، این مراسم به صورت محدود و با پخش برخط برگزار شد.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه لغو مراسم جشن استقلال کانون وکلای مرکز در سال جاری به جایگاه و اعتبار این کانون لطمه وارد کرد، افزود: برگزاری این مراسم در بهار سال ۱۴۰۲ موضوعیتی ندارد و نمی‌توان مراسمی را که مناسبت آن مقید به زمان معین است را در زمان دیگری برگزار کرد، زیرا برگزاری جشن استقلال در زمان مقرر، وحدت مطلوب دارد نه تعدد مطلوب.

بیشتر بخوانید:

عضو سابق هیأت مدیره کانون مرکز با انتقاد از نحوه مدیریت مقدمات برگزاری جشن استقلال گفت: آنچه که به عنوان دلیل لغو مراسم از سوی دبیر اعلام شد و مستندات آن نیز ارائه نگردید، همواره مورد دغدغه مدیران کانون و نهادهای صادرکننده مجوز بوده است و به نظر می‌رسد در این رابطه، از تجربیات گذشته استفاده نشده است.

حجتی گفت: برگزاری هرگونه مراسمی که منتهی به اجتماع وکلای دادگستری و بیان دغدغه‌ها و مطالبات همکاران  شود، بسیار مستحسن است لیکن نمی‌توان چنین همایشی را به لحاظ برگزاری در غیر هفتم اسفند ماه یا مقارن آن مصداق جشن استقلالی دانست که موعد برگزاری آن منقضی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا