اخبار کانون هاویژه

توضیحات رئیس و نواب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از دیدار با معاون اول قوه قضاییه

وکلاپرس- روز گذشته مورخ ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ دکتر حسن صفادوست رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و دکتر محمد شاه محمدی و دکتر سهیل نظری نواب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با دکتر محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز در این جلسه که در ساختمان معاونت قوه قضاییه برگزار شد با تاکید بر افزایش همکاری میان قوه قضاییه و کانون های وکلا، مطالبات نهاد وکالت عنوان شد.

بیشتر بخوانید:

استقلال وکیل و نهاد وکالت و حفظ آن اولین مطالبه جامعه وکالت می باشد

در این دیدار ابتدا حسن صفادوست ضمن قدردانی بخاطر فراهم کردن زمینه گفتگوی مستقیم و برگزاری این جلسه گفت: استقلال وکیل و نهاد وکالت ضرورتی انکارناپذیر است و حفظ آن اولین مطالبه جامعه وکالت می باشد. همچنین رعایت شان وکلا از سوی دادگستری به ویژه در زمان ورود به مراجع قضایی را خواستار شد و تسریع در اصلاح آیین نامه و ابلاغ آن را درخواست کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز علاوه بر بیان مشکلات پیش روی مردم در دسترسی به وکیل مدافع منتخب، که از تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری ناشی شده و اخیرا به دادسرا و محاکم اطفال نیز تسری یافته، اتخاذ تدابیری جهت رفع مشکلات مردم و سهولت در دسترسی آزاد به وکیل را خواستار شد.

وکلا دادگستری را همانند کانون خانه دوم صنفی خود می دانند

در ادامه این جلسه محمد شاه محمدی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: وکلا، دادگستری را همانند کانون، خانه دوم صنفی خود می دانند و به همین جهت انتظارشان از قوه قضاییه، نگاه و رفتار شایسته تریست.

ایشان در ادامه به مشکلات ناشی از عدم همکاری دادگستری در پذیرش کارآموزان وکالت برای انجام تکالیف کارآموزی پرداخت و پیامدهای منفی آنرا شرح داد.

درخواست تسریع در اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه استقلال ۱۴۰۰

همچنین سهیل نظری نایب رئیس دیگر کانون وکلای دادگستری مرکز نیز ضمن درخواست تسریع در اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه استقلال ۱۴۰۰، بر ضرورت برقراری تعامل مجدد و بیش از پیش در زمینه انفورماتیک، بین قوه قضاییه و کانون وکلا تاکید کرد و گفت: تجربه وکلا به عنوان کاربر حرفه ای حوزه انفورماتیک، ارزشمند و قابل انتقال به دادگستری می باشد.

بیشتر بخوانید:

ایشان اضافه کرد: تسهیل تردد همکاران وکیل به مراجع قضایی دغدغه ماست که امیدواریم هر چه زودتر مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

لازم به ذکر است پس از برگزاری انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز این اولین جلسه رئیس و نواب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با معاون اول قوه قضاییه بود.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا