ویژه

معاون اول قوه قضائیه: برای قوه قضائیه استقلال کانون های وکلا و استقلال وکیل یک اصل است

وکلاپرس- رئیس و نواب رئیس هیأت مدیره کانون وکلای مرکز روز گذشته با معاون اول قوه قضائیه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان در این دیدار پیرامون تفاهم و همکاری کانون های وکلا با قوه قضائیه درباره افزایش ظرفیت کارآموزی در محاکم، اصلاح آیین نامه لایحه استقلال وکلا و… بحث و گفت و گو شد.

برای قوه قضائیه استقلال کانون های وکلا و استقلال وکیل یک اصل است

حجت الاسلام مصدق ضمن تبریک به مناسبت انتخاب هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز، بیان کرد: همواره بر این موضوع تأکید کرده ام که برای قوه قضائیه استقلال کانون های وکلا و استقلال وکیل یک اصل است چرا که ملازمه با دادرسی عادلانه دارد. لذا؛ وکیل در مقام دفاع، استقلال دارد و باید بتواند به صورت حرفه ای و آزادانه از موکل خود دفاع کند و هیچ مرجعی نباید این استقلال را نقض نماید. نهاد وکالت قوی، قانونمدار و مستقل می تواند پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

بیشتر بخوانید:

معاون اول قوه قضائیه گفت: لازم است همه وکلا، کانون ها و قوه قضائیه تلاش کنند که نوع نگرش بر وکیل در کشور ارتقاء یابد و این موضوع در میان عموم شهروندان نهادینه شود که جایگاه وکیل همان قاضی است و به خدماتی که این صنف به عموم مردم جامعه ارائه می دهند، توجه شود.

خودانتظامی و نظارت درون سازمانی از ویژگی های مهم کانون وکلاست

حجت الاسلام مصدق بیان کرد: قوه  قضائیه آمادگی دارد تا همکاری و تعامل بیشتری با کانون های وکلای دادگستری در موضوعات مختلف از جمله حل مسائل ومشکلات مربوط به کار آموزی در محاکم، توجه به رویکردهای نوین فن آوری های الکترونیکی و اصلاح آیین نامه ها و قوانین موجود در حوزه وکالت داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: خودانتظامی و نظارت درون سازمانی از ویژگی های مهم کانون وکلاست و اگر به طور موثر و کارآمد اعمال شود، بسیاری از مشکلات نهاد وکالت مرتفع و انتظارات مردم برآورده می شود.

قوه قضاییه به هیچ عنوان بنای مداخله در امور داخلی کانون وکلا را ندارد

وی افزود: قوه قضاییه به هیچ عنوان بنای مداخله در امور داخلی کانون وکلا را ندارد و در عین حال برای ارتقای جایگاه نهاد وکالت و رفع مشکلات آن آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا