اخبار مجلس شورای اسلامی

طرح شفافیت قوای سه گانه و علت مخالفت مالکی نیاسر با دوفوریتی شدن آن

وکلاپرس ـ یک نماینده مجلس در رشته توییتی از علل مخالفت خود با طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و نهادهایی همچون کانون وکلای دادگستری سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، مالک شریعتی نیاسر، نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان مخالفت خود با بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه به صورت دوفوریت، تاکید کرد: طرح مذکور مشابه طرحی است که در مجلس دهم برای شفافیت روی میز آمد و دارای ابهامات و ایرادات زیادی است.

بیشتر بخوانید:

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

« چرا به دوفوریت “شفافیت قوای سه گانه” رای ندادم:

۱. طبق آئین نامه ‎دوفوریت برای “جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی و فوت فرصت” است. اگر شفافیت فوری است، طرح ‎شفافیت آراء نمایندگان که ۱.۵ سال قبل مطرح و گزارش نهایی اش چندماه قبل طبق تبصره ۱ ماده ۱۰۰ در دستور قرار گرفت، باید مطرح می شد.

۲. چرا این همه عجله؟

طرح ابهامات و ایرادات زیادی دارد و فرصت ۷۲ ساعته طرح های دوفوریتی برای اصلاحات لازم کافی نیست، امکان دو شوری شدن هم وجود ندارد. اگر یک فوریتی طرح می شد شاید رای می دادم.

جالب است که مشابه این طرح در مجلس دهم توسط آقای وکیلی نماینده اصلاح طلب فراکسیون امید مطرح شد.

۳. اشکالات معاونت قوانین مجلس دهم درباره آن طرح، در ۵ مورد درباره طرح مذکور هم خواندنی و همچنان وارد است. مغایرت های متعدد با قانون اساسی، قانون آئین نامه داخلی مجلس (نیازمند دوسوم)، آئین نامه های داخلی مجمع تشخیص و شورایعالی فضای مجازی و … ضرورت اصلاحات اساسی مطرح شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا