دیدگاه

حجت‌الاسلام اژه‌ای گروهی را مأمور تحقیق و تفحص از عملکرد مدیر پیشین و دادستان مرکز وکلای قوه قضاییه کند

وکلاپرس- دکتر علی اکبر گرجی ازندریانی در پستی اینستاگرامی به علل رد صلاحیت محمد اصغری(پذیرفته شده آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه) واکنش  نشان داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر گرجی(استاد دانشگاه شهید بهشتی و وکیل سابق مرکز وکلای قوه قضاییه ) که پیشتر نیز پروانه وکالتش از سمت مرکز وکلای قوه قضاییه ابطال شد از حجت‌الاسلام اژه‌ای درخواست کرد گروهی را مأمور تحقیق و تفحص از عملکرد مدیر پیشین و دادستان مرکز وکلای قوه قضاییه کند.

اخیرا نیز اخباری مبنی بر اعطای غیر قانونی پروانه وکالت به قضات شاغل با ۲۰ سال سابقه منتشر شده است و برخی منابع غیر رسمی نیز اعلام کرده اند که قضات شاغل با ده سال سابقه نیز درخواست پروانه وکالت از مرکز وکلای قوه قضاییه کرده اند.

بیشتر بخوانید:

وکلاپرس در راستای پوشش اخبار حوزه نهاد وکالت به انتشار یادداشت دکتر گرجی پرداخته و دیدگاه‌های این حقوقدان لزوما به نظرات هیأت تحریریه وکلاپرس همراستا نیست.

متن یادداشت به شرح زیر است:

فقط کافی است به دلایل رد صلاحیت جوانان وطن در مرکز وکلا بنگرید تا خون گریه کنید. حضرت آقای اژه‌ای به داد مرکز برسید و گروه مستقلی را مامور کنید تا عملکرد دوران آقای بهادری جهرمی و رئوف، دادستان ایشان، را مورد تحقیق و تفحص قرار دهد.

جنابعالی در چند ماهه ریاست خود نشان دادید که عاقلانه از اسلام، انقلاب و نظام دفاع می‌کنید، اما رویکردها و عملکرد برخی از مدیران مرکز وکلا چنین دغدغه‌ای را نشان نمی‌دهد و بیش از پیش اثبات‌کننده نگاه‌های جناحی و کوتاه‌مدت است.

گفته می‌شود در دوران بهادری-رئوف پروانه وکالت صدها وکیل و کارشناس به دلایل مشابه ابطال شده یا از شغل خود منفصل گشته‌اند. این صدها نفر را ضرب در اعضای خانواده و دوستان آنها بکنید. رقم بالایی به دست خواهد آمد.

می‌دانید این رقم نشانگر چیست؟ این رقم نشانگر مساله‌دار شدن این هموطنان با نظام و انقلاب و میهن است. بدین خاطر است که شما به عنوان ریاست عالیه قوه قضائیه مسوولیت دارید تا کارخانه تولید ضد انقلاب در مرکز وکلا را تعطیل کنید.

ما مخالف نظارت بر رفتار وکلا و کارشناسان نیستیم، اما نظارت باید صرفا در برگیرنده‌ی رفتار حرفه‌ای وکیل یا کارشناس باشد و رویکرد نظارت هم پدرانه، دلسوزانه، تصحیحی و ترمیمی باشد.

شما وقتی خانم جوانی را به استناد تغییر حجاب از چادر به مانتو از کار بی‌کار می‌کنید یا جوان دیگری را به خاطر نوشتن یک مطلب انتقادی از هستی حرفه‌ای ساقط می‌کنید، یقین داشته باشید که او و اطرافیانش را به ضد نظام و انقلاب تبدیل کرده‌اید‌.

اینجانب، به رغم زخم‌هایی که از طرف تیم بهادری-رئوف خورده‌ام، آمادگی خود را برای کمک به اصلاح وضعیت مرکز وکلا و کارشناسان اعلام می‌کنم.

به مدیران جدید مرکز هم برادرانه و مومنانه تذکر می‌دهم که اگر مسیر پیشین را ادامه بدهند، خانواده هفتاد هزار نفره مرکز را به تدریج به کارخانه تولید معاند تبدیل خواهید کرد.

درباره مسائل مالی مرکز در دوره گذشته هم ابهاماتی توسط جناب وکیل، آقای دکتر ستوده، مطرح شده است که ورود جدی نهادهای بازرسی و نظارت را می‌طلبد.

مدیران بر جای مانده از دوران بهادری-رئوف هنوز هم، به تصریح و تلویح و تلمیح، گاه اینجانب را نوازش می‌دهند، اما به این عزیزان اخطار می‌دهم که ما را ز سر بریده مترسانید.

ما در مکتب عاشقان هشت سال دفاع مقدس بزرگ شده‌ایم و لحظه به لحظه زندگی ما در آرزوی شهادت در راه دین، میهن، اخلاق، انسانیت، عدالت، حقوق و آزادی‌های مردم می‌گذرد.

سیصد گل سرخ یک گل نصرانی
ما را ز سر بریده می‌ترسانی؟
ما کر ز سر بریده می‌ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا