اخبار

انتقاد یک وکیل از اخطار سازمان امور مالیاتی برای استفاده از دستگاه پوز علیرغم استفاده از سامانه مالیاتی ویژه وکلا

وکلاپرس- با وجود ادعای مدیرعامل صندوق حمایت مبنی بر عدم نیاز وکلا به دستگاه پوز در صورت ثبت نام در سامانه مالیاتی ویژه وکلا، سازمان امور مالیاتی در پیامکی وکلا را موظف به استفاده از دستگاه پوز کرده است.

به گزارش وکلاپرس، مهرماه سال گذشته مدیرعامل صندوق حمایت از راه‌اندازی سامانه مالیاتی ویژه وکلا خبر داد و وکلای دادگستری را دعوت به ثبت نام و استفاده از این سامانه کرد. وی در این زمینه گفته بود: «با وجود این سامانه دیگر نیازی به دستگاه پوز نیست»

 همچنین وکیل سنجر فخری در مصاحبه با وکلاپرس درباره این سامانه گفته بود: ضمانت اجرای پیش بینی شده در بند ب ماده ۲۲ قانون پایانه فروشگاهی درخصوص وکیلی که در سامانه ثبت نام کرده باشد صدق نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

علیرغم وعده داده شده و ثبت نام جمعی از وکلای دادگستری در «سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی»، اخیرا سازمان امور مالیاتی با صدور اطلاعیه و ارسال پیامک برای وکلایی که از سامانه مذکور استفاده می‌کنند، آنها را امر به استفاده از دستگاه پوز کرده است.

در این زمینه یک وکیل دادگستری در توییتر نوشت: «جناب آقای سنجر فخری یک سال پیش خبر از توافق و راه اندازی سامانه دادید. اکنون پاسخگوی تهدید وکلا توسط اداره کل امور مالیاتی باشید.»

 در پیامک‌های ارسالی اعلام شده است عدم استفاده از دستگاه پوز(پایانه‌های فروشگاهی) موجب اعمال مجازات مقرر در ماده ۲۲ قانون مذکور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا