گفت و گوویژه

گزارش عضو هیأت مدیره کانون وکلای کرمانشاه از تعداد مشاوره‌های تلفنی در این نهاد

وکلاپرس- بازرس کانون وکلای کرمانشاه ضمن ارائه آمار مشاوره های تلفنی این کانون گفت: به طور ماهانه حداقل ۲۵۰ مورد مشاوره تلفنی پاسخگویی شده است.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری کرمانشاه از ۲۳ مردادماه سال جاری طرح مشاوره تلفنی رایگان را برای شهروندان در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه راه اندازی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

گزارشی از تعداد مشاوره‌های تلفنی کانون وکلای کرمانشاه

سیامک آرین پور، بازرس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، در پاسخ به سوال خبرنگار ما درمورد تعداد مشاوره های تلفنی صورت گرفته از تاریخ گفت: وکلای عضو کمیسیون معاضدت روزهای مشخص شده در هفته را در کانون حضور می یابند و از ابتدای طرح تاکنون به طور ماهانه حداقل ۲۵۰ مورد مشاوره تلفنی پاسخگویی شده است.

وی درمورد تعداد وکلای مشاوره دهنده گفت: ۱۵ عضو کمیسیون معاضدت در این پروژه همکاری داشته اند.

وضعیت پرونده های معاضدتی، تسخیری و اتفاقی در کانون وکلای کرمانشاه

بازرس کانون وکلای کرمانشاه همچنین با اشاره به تعداد پرونده های معاضدتی این کانون گفت: باتوجه به حجم بالای پرونده‌ها و شرایط خاص این استان، تعداد پرونده های معاضدتی در سال ۱۳۹۹، ۱۰۰ فقره و در سال ۱۴۰۰ تا ابتدای دی ماه ۷۰ فقره بوده است.

او در ادامه به بیان تعداد پرونده های تسخیری کانون وکلای دادگستری کرمانشاه نیز پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۹، ۴۳۶ پرونده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز ۴۸۰ پرونده تسخیری داشته ایم.

آرین پور درخصوص تعداد مشاوره های صورت گرفته توسط وکلای این کانون در دادگستری عنوان کرد: ۲۵ وکیل ماهانه در دادگستری مستقر هستند و حداقل ۳۰۰ مورد مشاوره در محیط دادگستری ارائه می شود.

او درمورد آمار وکالت های اتفاقی نیز گفت: در سال ۱۳۹۹، ۵۰ مورد و در سال ۱۴۰۰ نیز تا ابتدای دی ماه ۵۴ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است دکتر بهروز رستمی، رییس سابق کانون وکلای کرمانشاه، ۲۳ مردادماه سال جاری از راه اندازی مشاوره رایگان حقوقی به صورت تلفنی به مردم خبر داده بود. براساس این طرح، شهروندان کرمانشاهی که مشکل حقوقی دارند می توانند طی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۴۶۱۴۴۴ تماس بگیرند و بصورت رایگان مشاوره بگیرند.

کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی نیز ۹ آبان سال جاری از مرکز مشاوره تلفنی رایگان وکلا در این استان رونمایی کرده بود که گزارشی از تعداد آن نیز منتشر شد.

این سامانه به‌ منظور رفع مشکلات و پاسخ به سوالات حقوقی شهروندان راه‌اندازی شده و در این راستا شهروندان می‌توانند باشماره تلفن ۰۴۱۳۵۵۴۲۳۱۳ تماس گرفته و مشاوران ۲۴ ساعته با ۶۰ خط هم‌ زمان آماده ارائه خدمات حقوقی رایگان خواهند بود که به زودی شماره چهار رقمی به جای آن اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا