اخبار کانون ها

گزارش دکتر پاشازاده از فعالیت مرکز مشاوره تلفنی کانون وکلای آذربایجان شرقی

وکلاپرس– بالغ بر ۱۵۰ وکیل در به ارائه مشاوره به شهروندان در مرکز مشاوره تلفنی رایگان وکلای کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی پرداخته اند.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌ شرقی ۹ آبان ۱۴۰۰ از مرکز مشاوره تلفنی رایگان وکلا در این استان رونمایی کرده بود.

حضور وکلا به صورت کاملا داوطلبانه

دکتر حسن پاشازاده، رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه سیستم مشاوره تلفنی این کانون فعال است و ۲۴ساعته در حال خدمات رسانی هستند، افزود: وکلا در این خدمت عام المنفعه به صورت کاملا داوطلبانه حضور یافتند.

او در پاسخ به نحوه ارائه مشاوره تلفنی عنوان کرد: وکلایی که در کانون مستقر هستند (حدود ۲ یا ۳ نفر) در ساعت اداری به تلفن ها پاسخ می دهند و خارج از ساعت اداری نیز تماس ها به همکاران داوطلب دایورت می شود.

از تعداد مشاوره ها اطلاعات و آماری در دسترس نیست

پاشازاده در پاسخ به تعداد وکلایی وکلایی که در این فرآیند همکاری کرده اند گفت: بالغ بر ۱۵۰ وکیل در ارائه مشاوره تلفنی حضور یافتند.

وی با تاکید بر ضبط تمامی تماس ها ادامه داد: تماس با با هدف بررسی و ارزیابی کیفیت پاسخگویی ها ضبط شده اند.

اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در پاسخ به خبرنگار ما درخصوص تعداد مشاوره های تلفنی صورت گرفته گفت: متاسفانه از تعداد مشاوره ها اطلاعات و آماری در دسترس نیست.

آنچه جای سوال دارد این است که چگونه ممکن است که تمام تماس های مربوط به این سامانه به گفته رییس کانون آذربایجان شرقی ضبط بشود، اما آماری از تعداد تماس‌ ها و مشاوره ها در دسترس نبوده باشد؟

بیشتر بخوانید:

گفتنی است این سامانه به‌ منظور رفع مشکلات و پاسخ به سوالات حقوقی شهروندان راه‌اندازی شده و در این راستا شهروندان می‌توانند باشماره تلفن ۰۴۱۳۵۵۴۲۳۱۳ تماس گرفته و مشاوران ۲۴ ساعته با ۶۰ خط هم‌ زمان آماده ارائه خدمات حقوقی رایگان خواهند بود که به زودی شماره چهار رقمی به جای آن اعلام می شود.

لازم به ذکر است در مردادماه سال جاری کانون وکلای کرمانشاه نیز از افتتاح واحد مشاوره رایگان تلفنی با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۴۶۱۴۴۴ در این نهاد خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا