اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای کرمانشاه سه روز در هفته مشاوره تلفنی رایگان ارائه می‌کند

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای کرمانشاه از آغاز طرح مشاوره تلفنی رایگان به مردم استان کرمانشاه خبرداد و اجرای این طرح را در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس، بهروز رستمی، رییس کانون وکلای کرمانشاه، در نشستی خبری که روز شنبه(۲۳ مرداد) به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به خدمات رایگان کانون وکلای دادگستری کرمانشاه به مردم، اظهار کرد: از مدت ها پیش وکلای کمیسیون معاضدت این کانون روزهای دوشنبه را به ارائه مشاوره رایگان حقوقی به مردم اختصاص داده اند.

طرح مشاوره تلفنی رایگان؛ سه روز در هفته به مدت ۶ ساعت

وی افزود: در این طرح مردم می توانند برای گرفتن خدمات رایگان مشاوره ای در ساعات اداری روزهای دوشنبه به کانون وکلای دادگستری استان مراجعه کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان به تشدید شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا باتوجه به شرایط موجود برای تداوم ارائه خدمات خود به مردم و کاهش ترددها، طرح مشاوره تلفنی رایگان را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: تفاهم نامه ۵ ساله بهزیستی و اسکودا؛ افزایش خدمات معاضدتی به مددجویان

وی افزود: دراین طرح شهروندان کرمانشاهی که مشکل حقوقی دارند می توانند طی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۴۶۱۴۴۴ تماس بگیرند و بصورت رایگان مشاوره بگیرند.

به عنوان اولین کانون وکلای کشور به واکسیناسیون وکلا پرداختیم

رستمی در ادامه سخنانش از اجرای طرح واکسیناسیون وکلای تحت پوشش این کانون در استان هم خبرداد و گفت: از آنجایی که وکلا همواره در اماکن شلوغ و آلوده تردد دارند، از اردیبهشت ماه با کمک رئیس کل دادگستری استان پیگیری ها را برای تسریع در واکسیناسیون آنها آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: یادداشت انتقادی دکتر لیلا رییسی درباره عدم واکسیناسیون وکلا: ظاهرا عیار جان وکلا متفاوت است!

وی اعلام کرد: در نهایت با مکاتبات صورت گرفته و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شرایط واکسیناسیون وکلای این کانون علیه بیماری کرونا فراهم شد و به عنوان اولین کانون وکلای کشور این اقدام را اجرایی کردیم که برگ زرینی برای جامعه حقوقی استان محسوب می شود.

وکلای ما از زمستان سال گذشته در ۵۰۰ پرونده به صورت تسخیری ورود کرده‌اند

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به روی کار آمدن هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری استان از زمستان سال گذشته، اظهارکرد: طی این مدت تلاش کردیم تا بتوانیم درحوزه معاضدت، مشاوره های حقوقی، آموزش و… اقدامات مهمی را اجرایی کنیم.

وی افزود: در این مدت وکلای ما در ۵۰ پرونده بصورت معاضدتی و ۵۰۰ پرونده هم بصورت تسخیری ورود داشتند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه طی این مدت ۳۵۰ فقره مشاوره رایگان حقوقی به مردم در مرکز کانون وکلای استان ارائه شد، گفت: بعلاوه وکلای ما در محل دادگستری استان نیز ۳۵۰۰ فقره مشاوره رایگان حقوقی به مراجعین داده اند.

وی گفت: کانون وکلای استان به منظور بالا بردن سطح آگاهی حقوقی مردم نیز دراین مدت برنامه های مختلفی را از طریق رسانه های استان با محوریت موضوعاتی همچون حقوق شهروندی، دادرسی عادلانه، خشونت خانگی و … داشته است.

برای خبرنگاران وکیل رایگان در نظر خواهیم گرفت

رستمی اضافه کرد: وکلای ما این آمادگی را دارند که در جهت افزایش فرهنگ مدارا و قانون مندی بصورت رایگان با رسانه ملی در کرمانشاه همکاری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام حمایت کانون وکلای استان از حقوق رسانه ها، گفت: طبق تفاهم نامه ای که چند سال پیش با خانه مطبوعات استان داشته ایم، درصورتی که خبرنگاری با مشکل حقوقی مواجه شود، برای او وکیل رایگان در نظر خواهیم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا