اخبار

پاسخ ChatGPT به سؤال وکلاپرس درباره تفاوت وکیل تسخیری و معاضدتی!

وکلاپرس- چت جی پی تی (ChatGPT) جدیدترین «مدل زبانی» (Language Model) مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده توسط مجموعه OpenAI به حساب می‌آید.

به گزارش وکلاپرس چت جی پی تی (ChatGPT) یک چت‌بات (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی است که تلاش دارد هیچ سوالی را بدون جواب نگذارد.

این ربات هوشمند در پاسخ به سوال وکلاپرس مبنی بر تفاوت وکیل تسخیری با وکیل معاضدتی نوشت:

وکیل تسخیری وکیلی است که توسط دادستان یا مقامات قضایی به منظور نمایندگی از طرف دادستان در دادگاه منصوب می شود و در این حالت وظیفه او نمایندگی برای دادستان است. اما وکیل معاضدتی وکیلی است که توسط شخص حقیقی یا حقوقی به منظور نمایندگی در دادگاه منصوب می شود و در این حالت وظیفه او نمایندگی  برای موکل خود است. به عبارت دیگر …

اگرچه این ربات در پاسخ به سؤال تفاوت وکیل تسخیری با معاضدتی دچار اشتباه در جمع‌آوری داده و تحلیل شد، لیکن به نظر می‌رسد چشم انداز روشنی پیش روی هوش مصنوعی و چنین رباتهایی باشد.

به گفته برخی کارشناسان فناوری، از جمله حرفه‌هایی که با حضور هوش مصنوعی در خطر تغییرات عمده یا تعطیلی هستند، حرفه وکالت و مشاغل حقوقی می‌باشد. هر چند خلاف این نظر نیز طرفداران جدی دارد.

با این حال نیز در اتفاقی تازه در ماه گذشته گروهی از وکلای آمریکایی شکایتی علیه یک کارآفرین بریتانیایی که رباتی را طراحی کرده است که به مردم مشاوره حقوقی میدهد، مطرح کرده اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا