گفت و گوویژه

وکیل محمد سیف زاده : امروز خودم را به زندان معرفی می‌کنم

وکلاپرس- وکیل محمد سیف زاده درخصوص جزئیات محکومیتش گفت: شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر حکم حبس یک سال را تایید کرد و امروز خودم را به زندان معرفی میکنم.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سیدمحمد سیف زاده، عضو کانون وکلای مرکز، از ابلاغ اجرای حکم قطعی حبس یک ساله از سوی اجرای احکام زندان اوین خبر داد.

بیشتر بخوانید:

علت تشکیل پرونده؛ ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد

او در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این محکومیت گفت: ۴۵ نفر از وکلای دادگستری حوزه حقوق بشر، نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۱ با موضوع حق بر دادخواهی ملت ایران و اصل ۳۴ قانون اساسی ارسال کردیم. طبق موازین بین المللی هرکسی حق دارد به این مراجع شکایت کند.

وی ادامه داد: به استناد اصول ۳۲، ۳۴ ،۳۶، ۳۷، ۶۱ و ۱۵۹ قانون اساسی -که از مراجع قضایی صالح صحبت می کند- به غیرقانونی بودن برخی دادگاه ها اشاره کردم و به همین دلیل نه در دادگاه شرکت کردم و نه وکیل و لایحه ارسال کردم.

بیشتر بخوانید:

اتهاماتم تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی بود

این وکیل دادگستری درخصوص جزئیات اتهاماتش گفت: اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی است. معتقدم ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی با قرآن و اصول ۴ و ۲۴ قانون اساسی و همچنین با آزادی بیان مندرج در حقوق بشر در تعارض است.

وی افزود: خداوند در قرآن به قلم قسم میخورد؛ قلم می تواند خوب و بد بنویسد. درخصوص اتهام نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی هم باید بگویم نامه توسط افراد داخل در کشور منتشر نشد و اکاذیب هم نیست و اصادیق است که در اخبار هم مشاهده می شود. ثانیا به منظور حق دادخواهی و احیای حقوق مردم بوده است.

امروز خودم را به زندان معرفی میکنم

سیف زاده گفت: خوشبختانه تمام دوستان و همکاران از تعقیب مصون ماندند و برای من در شعبه ۲۹ پرونده تشکیل شد و حکم حبس یک سال در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تایید شد. نمیدانم چطور صرفا برای من پرونده تشکیل شده است البته تاکنون ۱۳بار به زندان رفته ام که ۵ بار قبل انقلاب و ۸ بار بعد انقلاب بوده است.

کانون وکلا هیچ اقدام و حمایتی نکرد

سیف زاده در پاسخ به میزان حمایت های کانون وکلای مرکز گفت: کانون وکلا هیچ اقدام و حمایتی از من نکرد و علی رغم اینکه وظیفه کانون پیگیری است، من انتظاری ندارم.

بیشتر بخوانید:

‫۹ دیدگاه ها

  1. اینم از کانون و داعیه استقلالش
    ای کاش کانون وکلا و مرکز وکلا واقعا بیان یه اجماع کنن برای استقلال وکیل و حاکمیت قانون و استقرار حق و عدالت

      1. تارا جان با وکلا یا مشاوران گفتن مشکلی حل نمیشه،بخصوص که در قانون تسهیل به مرکز مشاوران هم در اعطای پروانه رسمیت دادن،مرکز مشاوران باید در کانون ادغام بشه و سالانه فقط یک آزمون بگیرن.
        آزمون اخیر، کانون روی مرکز رو تو جذب بی رویه سفید کرد.

      2. دعوای لفظی که نیست.
        قانون کنونی میگه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده

        همان موقع هم بود: مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان

        اینه که میگن مشاورن و وکیل نیستن یک حرف باطله

      3. اگر شما وکیلید که این لحن برازنده یک وکیل نیست.
        اگر هم نیستید که واقعا باید گفت این رفتار نشان از فضای مسموم علیه وکلای نهاد دیگر دارد.
        چرا اصرار است که وکلای آن نهاد را با نام مرکز مشاوران تخطئه کرد؟
        کی سود میبره؟ کانون ؟ اون ها هم که از همین جامعه هستند.
        از همه این ها هم بگذریم ، وکلای مرکز وکلا هم وکیلند و بسیاری از آن ها هم مبارزان جامعه وکالتند، این را در هر وکیلی که در کارآموزی و پرونده خوانی ها می‌تواند گواهی دهد، جایی که وکلای مرکز وکلا توانسته اند با اقناع به رای برسند.
        به نظرم از همه این ها بگذریم. اخلاق حرفه ای وکالت اجازه تخطئه آن هم از نوع بی جهت آن را نمی‌دهد.

  2. سلام،قانون گرایی وتسلیم قانون بودن یک اصل ویژگی درست ولازم برای هر شهروند محسوب می شود ،واقای سیف زاده باید واقعا به ادراک این سطح رسیده باشند،امیدوارم این تسلیم ایشان را به سطح ادراک کامل تر سوق دهد،،باید عرض کنم برای این سطح از هم وطنان که کشور ما دچار وضعیت بحرانی هست که توسط آمریکا برنامه ریزی و برنامه دهی می شود ونمی گذارند ما روی حالت ثبات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی لازم ودرست برای کشور خودمان استقرار پیدا کنیم ،وهیچ چاره ای برای کشور ما باقی نمی گذارند از نظر اداره امور بگونه آرام وطبق نیاز زندگی اجتماعی عادلانه این حالت شبیه کسی هست ،که افرادی دایم برای یک فرد ولهم ریختن زندگی او فعال باشند پدر همه جا برایش درد سر وبن بست بوجود آورند ،چنبن فردی نمی توانذچد آرامش داشته باشد وحتی در درون خانه اش هم نمی تواند اخلاق با ثباتی را شکل دهد چون نمی گذارنذچد آن مختل کنندگان ،من هم با سازمان ملل متحد ارتباط گرفتم ولی نه این گونه مانند این هم وطنان من واقعیت وصع امروز جهان را چگونه عمل کرد غلط آمریکا را ودررستی های لازم برای اداره جهان توسط سازمان ملل را تشریح کرده ام که کمکی هست برای ادراک کامل تر مشکلات جهان امروز توسط سازمان ملل متحد که دارم اثرات این همکاری را در عمل کردهای دبیر کل محترم سازمان مشاهده می کنم ،این هم وطنانی که شناخت ناکامل از وضع موجود داشته اند تخت تاثیر رفتارهای سیاست کرانه موقتی نظام اداری واقع شده اند،وخبال کرده اند که این گونه عمل کردها برنامه عامدانه از طرف نظام اداری هست ،که نیست این ها مجبور هستند در این گونه شرایط برای کنترل کشور سخت عمل کنند وقتی دشمن تا این سطح برنامه دهی می کند وپول خرج می کند ،وکلای محترم باید اطلاعات ژرف آری را از نظام سیاسی کشور و سیاست های جهانی آمریکایی ها کسب کنند،

  3. این روزا هر کس حرف حق بزنه باید بره زندان . واسه چی ؟ نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی! خجالت بکشید . سن پدرمون رو دارن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا