اخبار صنفی

انتقاد امام جمعه اهل سنت زاهدان از احضار وکلای دادگستری

وکلاپرس- مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ از احضار گسترده وکلای دادگستری به مراجع قضایی انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس احضار گسترده وکلای دادگستری از سراسر کشور به دادسرای امنیت شهید مقدس تهران در هفته های گذشته موجب انتقادات زیادی شده بود.

برخی گزارش ها از احضار بیش از یکصد وکیل دادگستری در این مرحله خبر داده بودند با این حال وکلای دادگستری احضار شده، از برخورد محترمانه و نهایتا اخذ تعهد از سوی مرجع قضایی خبر داده اند.

دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز  ۳۰ اردیبهشت ماه در گفت و گو با وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت احضار وکلای دادگستری اعلام کرده بود: حدود ۷۰ وکیل به دادسرای امنیت تهران احضار شده اند

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه به موضوع احضار وکلا پرداخت و در انتقاد از این رویه گفت: با این اقدامات دیگر چه کسی جرات می کند وکالت انجام دهد؟

امام جمعه زاهدان ضمن ابراز نگرانی از خبر احضار ۷۰ وکیل دادگستری بر ضرورت آزادی وکلا برای دفاع و تامین عدالت تاکید کرد و این مساله را حکم شریعت و اسلام دانست.

بیشتر بخوانید:

‫۷ دیدگاه ها

  1. در ایراد سخن حق به شخصیت طرف نباید نگاه کرد، ولی از عجایب روزگار است که طرفدار کودک همسری و معتقد به منش طالبان از آزادی سخن بگوید!!

    1. آقای قاضی بخش من به متن این خبر کاری ندارم، اما بهتره شما یه کم تاریخ اسلام و تاریخ حقوق اسلام بخونید. حدیث نبوی (ص) در خصوص قاعده علی الید توسط ثمره بن جندب نقل شده، حدیثی به این مهمی که من و شما در پرونده‌ها به آن استناد می‌کنیم توسط فردی که آدم جالبی نبوده به دست ما رسیده! بنابراین، یه کم تأمل و تفکر بد نیست.

    2. خیلی ها هستن که معتقد به منش طالبان هستند . اصلا طالبان دوست و برادر تنی و دو آتیشه شون شده ‌. ولی حرف از آزادی هم‌ میزنند . انقد دوستند که زد پنج تا سرباز لب مرز کشت باز گفتن داداشمونه . فدای سرش 😅

  2. من کاری ندارم عبدالحمید چی گفته… ولی اینکه وکلا پرس این موضوع رو منعکس میکنه جای تعجب داره…

    1. شما اتفاقا با همه چیز کار دارید از ماست ریز شاندیز مشهد بگیر تا انتقاد غیرعلمی و سیاسی از نظرات دکتر علی خالقی و دکتر محسن برهانی و غیره. ماشاءالله ید طولایی در این کار دارید…

    2. ببخشید اما جوری می‌نویسید (وکیل پایه یک دادگستری) که هر کی ندونه فکر می‌کنه تو ایران دو سه نفر فقط وکیل پایه یک دادگستری هستند و شما هم یکی از اون دو سه نفر هستید.
      موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا