اخبار صنفیویژه

وکیل محمدرضا فقیهی از سوی دادگاه انقلاب به شش ماه حبس محکوم شده است

وکلاپرس- وکیل مدافع محمدرضا فقیهی از ابلاغ حکم ۶ ماه حبس موکلش به اتهام جتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سعید خلیلی در توییتی از ابلاغ حکم محکومیت موکل خود(وکیل محمدرضا فقیهی) مشتمل بر شش ماه حبس به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

با ذکر این نکته که دیدگاه وکیل سعید خلیلی الزاماً با نگاه تحریریه وکلاپرس همخوان نیست، در ادامه دیدگاه وکیل مذکور درباره محکومیت موکل خویش را می‌خوانید:

بیشتر بخوانید:

وکیل محمد رضا فقیهی اواخر مرداد ماه(۲۳ مرداد ۱۴۰۰)  همراه با تعدادی از وکلای دادگستری و فعالان مدنی توسط پلیس امنیت دستگیر شد. به گزارش منابع خبری این جمع  هفت نفره قرار بود در جلسه خود پیرامون شکایت از مسئولینی که در بحران کرونا موجبات هزینه‌های جانی و مالی هنگفتی برای مردم شده بودند، با یکدیگر به مشورت بپردازند.

در تاریخ ۹ شهریور سال پیش سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود درباره چرایی بازداشت وکلا و فعالان مدنی گفته بود:

با گزارش ضابطان، پرونده ای در دادسرای تهران تشکیل شده است و حدود ۹ نفر در این ارتباط به مرجع قضایی معرفی شدند  و ۴ نفر همان روز اول آزاد شدند.

وی افزود: ۵ نفر با قرار تامین بازداشت شدند و دو نفر از آنها تاکنون با پذیرش قرار تامین آزاد شدند.  اتهامات  آنها اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بود و  پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و اگر تحقیقات کامل شد اطلاع رسانی صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا