اخبار صنفیدسته‌بندی نشدهویژه

سخنگوی قوه قضاییه: اتهامات وکلای بازداشتی اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بود

وکلاپرس ـ سخنگوی قوه قضاییه درباره علت بازداشت وکلای دادگستری در ۲۳ مرداد گفت: اتهامات وکلای بازداشتی اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا،  ذبیح الله خداییان در اولین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی قوه قضاییه، درباره علت دستگیری و آخرین وضعیت وکلای بازداشتی توضیح مختصری داد.

اتهامات وکلای بازداشت شده اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بود

خداییان در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده وکلای بازداشتی، اتهامات و اینکه ارگان بازداشت کننده آنها کدام نهاد بوده است؟ گفت: با گزارش ضابطان، پرونده ای در دادسرای تهران تشکیل شده است و حدود ۹ نفر در این ارتباط به مرجع قضایی معرفی شدند  و ۴ نفر همان روز اول آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: توضیحات رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز درباره آخرین وضعیت وکلای بازداشت شده

وی افزود: ۵ نفر با قرار تامین بازداشت شدند و دو نفر از آنها تاکنون با پذیرش قرار تامین آزاد شدند.  اتهامات  آنها اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بود و  پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و اگر تحقیقات کامل شد اطلاع رسانی صورت می گیرد.

 افراد بازداشت شده در ابتدای امر به صورت تلفنی با خانواده شان ارتباط داشتند

به گفته ایسنا سخنگوی قوه قضاییه در پایان پاسخ به این سؤال گفت: در رابطه با دسترسی آنها به خانواده‌هایشان نیز باید بگویم که با سوالی که از بازپرس داشتم در ابتدای امر به صورت تلفنی با خانواده شان ارتباط داشتند.

لازم به ذکر است وکلای دادگستری به نام های مصطفی نیلی، آرش کیخسروی، محمدرضا فقیهی، محمد هادی عرفانیان و لیلا حیدری به همراه مهدی محمودیان و مریم افرافراز روز ۲۳ مرداد و در پی جلسه ای جهت رایزنی برای شکایت از مسببان بحران کرونا در کشور دستگیر شدند که تا امروز وکیل مصطفی نیلی و وکیل آرش کیخسروی و مهدی محمودیان در بازداشت به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا