اخبار صنفیویژه

دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز: موضوع بازداشت وکلای دادگستری به اطلاع رییس قوه قضاییه رسیده است

وکلاپرس ـ دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز از رایزنی های صورت گرفته با سرپرست دادسرای امنیت سخن گفت و از اطلاع رییس قوه قضاییه از جزییات پرونده وکلای بازداشت شده خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سجاد شکوری راد، دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز، در پستی اینستاگرامی از دیدار روز گذشته خود با سرپرست دادسرای امنیت تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: توضیحات رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز درباره آخرین وضعیت وکلای بازداشت شده

این وکیل دادگستری موضوع دیدار خود با سرپرست دادسرای امنیت را رایزنی برای آزادی وکلایی که بیش از یک هفته از بازداشت ایشان می‌گذرد، اعلام کرد و از قول این مقام قضایی خبر داد: « موضوع به دلیل اهمیت جایگاه شغلی بازداشت شدگان بلافاصله به استحضار ریاست قوه و دادستان تهران رسیده» است.

در ادامه متن یادداشت اینستاگرامی وکیل شکوری‌راد را می‌خوانید:

در خصوص پیگیری پرونده همکاران بازداشتی امروز صبح به همراه آقای محمد شیوایی ریاست محترم اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز به دادسرای امنیت مراجعه نمودیم.

سرپرست دادسرا که از قضات بسیار محترم هستند در ابتدای جلسه یک ساعته به تجلیل از جایگاه وکیل پرداختند و برخوردی بسیار مناسب داشتند.

همچنین ایشان ضمن تشریح ابعاد پرونده که اینجانب نیز علیرغم صحبت با وکلای آزاد شده در روزهای گذشته تا آن لحظه بی اطلاع بودم، عنوان نمودند که موضوع به دلیل اهمیت جایگاه شغلی بازداشت شدگان بلافاصله به استحضار ریاست قوه و دادستان تهران رسیده و بررسی پرونده حتی در ایام تعطیلات نیز متوقف نشده است.

همچنین ضمن شنیدن مواضع کانون و‌ عامه وکلا و اعلام درک نگرانی جامعه وکالت و خانواده وکلای بازداشتی در خصوص بررسی ویژه و تسریع در رسیدگی قول مساعد دادند و به نظر می رسد با جمیع شرایط و فضای مثبت موجود به زودی شاهد آزادی همکاران عزیز خواهیم بود.

در پایان نیز از همکاران تقاضا می گردد تا از ملتهب نمودن فضا با انتشار مطالبی که نه تنها تاثیری در حل موضوع ندارند بلکه باعث تشدید حساسیت ها می گردد اجتناب نمایند و اجازه دهند تا کمیسیون حمایت و اداره حقوقی در آرامش به حل موضوع بپردازند.

لازم به ذکر است ابتدای هفته گذشته (۲۳ مرداد ۱۴۰۰) تعدادی از وکلای دادگستری و فعالان مدنی(۷ نفر) توسط پلیس امنیت دستگیر شدند.

این جمع شش هفت نفره قرار بود در جلسه خود پیرامون شکایت از مسئولینی که در بحران کرونا موجبات هزینه‌های جانی و مالی هنگفتی برای مردم شده بودند، با یکدیگر به مشورت بپردازند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا