اخبار کانون هاویژه

وکیل جندقی کرمانی پور: ساختمان جدید کانون وکلای مرکز در سعادت آباد احتمالاً تا دو سال دیگر کامل شود

وکلاپرس- وکیل پیشکسوت سید محمد جندقی کرمانی پور که اخیرا به عنوان عضو کمیسیون ساختمان کانون وکلای مرکز  انتخاب شده است از احتمال اتمام این پروژه تا دو سال آینده خبر داد.

تهیه خبر: نسترن فرخه

به گزارش وکلاپرس، ده ماه از توقف پروژه‌ی ساختمان نیمه کاره کانون وکلای مرکز می‌گذرد، ساختمانی که سال ۹۴ زمینش خریداری شده و از سال ۹۷ با فراز و فرودهایی ساخت آن همراه بوده، طی این سال‌ها هم چند باری به دلایل مختلف این پروژه متوقف شده است.

شاید من افتتاح این ساختمان را نبینم ولی برای آینده خواهد ماند

در هفدهمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز، پنچ عضو کمیسیون ساختمان کانون تعیین شدند که یکی از آنها وکیل سید محمد جندقی کرمانی پور(رئیس ادوار کانون وکلای مرکز) بود.

وی در گفت‌و گو با وکلاپرس اشاره می‌کند «شاید تا دو سال آینده این پروژه تمام شود و تمام هزینه‌های آن را وکلا پرداخت خواهند کرد». هزینه‌ایی که طبق براورد وکیل علی جان پور این پروژه حدود ۴٠٠ الی ۴۵٠ میلیارد تومان سرمایه نیاز خواهد داشت.

ساختمان در حال احداث کانون وکلای مرکز - سعادت آباد
ساختمان در حال احداث کانون وکلای مرکز – سعادت آباد

سید محمد جندقی کرمانی پور در رابطه با آخرین وضعیت پروژه ساختمان نیمه کاره کانون وکلای مرکز که از فروردین ۱۴۰۱ متوقف شده است، گفت: از جایی به کانون وکلا پول نمی‌دهند، ما از خود وکلا پول می‌گیریم و به خود وکلا این مجموعه را تحویل می‌دهیم. همانطور که ما ساختمان زاگرس را ساختیم و برای آن حتی یک ریال از کسی قرض نکردیم، تنها از خود وکلا گرفتیم و تحویل خود وکلا هم شد. ساختمانی که حتی از نظر معماری هم در تهران برند شد. این ساختمان جدید را هم به یاری خدا خواهیم ساخت، شاید من افتتاح این ساختمان را نبینم ولی برای آینده خواهد ماند. ساختمان بسیار عظیمی که در شأن وکلای دادگستری خواهد بود. ما با دست خالی آن را می‌سازیم، نه کسی به ما بودجه‌ای می‌دهد و نه سرمایه خاصی داریم. از خود وکلا برای این ساخت به ما کمک می‌کنند.»

یک ریال در این ساختمان حیف و میل نمی‌شود

رئیس اسبق کانون وکلای مرکز اضافه کرد: «در قانون می‌گوید تامین بودجه‌ی چنین چیزی با هدیه‌ی وکلا ساخته می‌شود و این هم هدیه‌ای است که ما می‌گیریم، آنهایی که دارند کمک می‌کنند، شما مطمئن باشید که یک ریال در این ساختمان حیف و میل نمی‌شود. اینجا مکان دولتی نیست، بلکه این ساختمان برای تمام ملت ایران است. باید ساختمانی داشته باشیم در شأن وکلای دادگستری و جامعه‌ی ایران باشد. انشالله تا دو الی سه سال دیگر این ساختمان تمام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

جندقی در پاسخ به اینکه آیا طی این سال‌ها نهادی دولتی برای تامین منابع کمکی کرده و یا شما درخواستی داشتید؟ گفت:« هیچکس یک ریال کمک نکرده، اما ما این ساختمان را خواهیم ساخت، این ساختمان حتی برای وکلا هم نیست، بلکه برای ملت ایران است. نهادی هم به ما کمک نمی‌دهد که ما درخواست کنیم و هیچکس به ما زنگ نزده است.»

وکلای بسیاری در این پروژه همکاری کرده و می‌کنند

وکیل جندقی کرمانی پور درباره حواشی احداث ساختمان جدید کانون وکلای مرکز و هزینه ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه گفت: ما باید مقداری تجهیزات بخریم و حدس می‌زنیم این مبلغ هزینه شود که امیدواریم خیلی کم‌تر از اینها هم شود.

وی افزود: ما تقریبا سال ۹۷ ساخت این ساختمان را شروع کردیم و شهرداری به دلایلی یک سال ما را تعطیل کرد، بعد مهندس‌هایی پیدا کردیم و با وسواس سعی کردیم کار را پیش ببریم، ما یک مجموعه خصوصی هستیم و گاهی دستمان خالی بود و کار کندتر پیش رفت. همین که تا اینجا کار را رساندیم خدا را شکر می‌کنیم. وکلای بسیاری در این پروژه همکاری کردند.»

ساختمان در حال احداث کانون وکلای مرکز - سعادت آباد
ساختمان در حال احداث کانون وکلای مرکز – سعادت آباد

این وکیل در پاسخ به اینکه، آیا برای تامین منابع فراخوانی داده‌اید؟ اضافه می‌کند:«ما همیشه همین کار را کردیم و برای آن ساختمان زاگرس هم همین کار را کردیم، کمیسیونی برای کمک به ساختمان ایجاد کردیم. بعضی از وکلا کمک کردند، مثلا به شکل قرض الحسنه از آنها پول گرفتیم که تا سال ۸۰ پس دهیم، پول خیلی از آنها را پس دادیم. افراد دیگری هم بودند که وقتی ساختمان کامل را دیدند دیگر پولی پس نگرفتند. مثلا آقای خسرو اقبال وکیل دادگستری سالی ۶۰ هزار دلار برای ساخت ساختمان فعلی کانون وکلای مرکز پول در اختیار ما می‌گذاشت. برای ساختمان جدید هم مطمئن باشید هستند کسانی که کمک کنند.

ما این ساختمان را رفع نیاز صد سال آینده می‌سازیم

این وکیل پیشکسوت درباره اینکه بعد از ساخت ساختمان واقع در سعادت آباد، کارکرد ساختمان فعلی چه می‌شود، می‌گوید:«ما این ساختمان را برای امروز و فردا نمی‌سازیم، بلکه برای صد سال آینده می‌سازیم، برای کسانی که هنوز متولد نشدند. جامعه‌ی ایران رو به پیشرفت و ترقی است، تعداد وکلایی که سه هزار نفر بودند، الان در کانون مرکز فقط ۴۰ هزار نفر وکیل دارد. تعداد این افراد افزایش پیدا می‌کند و برای آن جا و مکان نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا