اخبار بین المللیویژه

افسر پلیس کنیا به جرم قتل وکیل ویلی کیمانی به اعدام محکوم شد

وکلاپرس- دادگاه کنیا یک افسر پلیس کنیایی را به علت قتل یک وکیل حقوق بشر و دو شهروند در پرونده ای که خشم ملی را برانگیخته بود، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش وکلاپرس، دادگاه کنیا برای قتل ویلی کیمانی(Willie Kimani Kinuthia) در سال ۲۰۱۶ یک افسر پلیس سابق، دو افسر در حال خدمت و مخبر غیرنظامی آنها را به اعدام و حبس های طولانی محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

ویلی کیمانی در حال کار بر روی پرونده جوزفات موندا(راننده موتور سواری) بود که در آن پلیس فردریک لیمان (افسر محکوم به اعدام) متهم شده بود که در سال ۲۰۱۵ به او شلیک کرده است.

کیمانی، موندا و راننده تاکسی آنها آخرین بار در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در یک ایستگاه پلیس دیده شدند و دو هفته بعد اجساد مثله شده آنها در رودخانه ای تقریباً ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایلی) از شهر پیدا شده بود. جسد کیمانی با مچ دست بسته شده با طناب پیدا شد و سه تا از انگشتانش قطع شده بود.

چهار متهم پرونده
چهار متهم پرونده

در این پرونده فردریک لیمان (Frederick Leliman) توسط دادگاه به اعدام محکوم شد، با این حال، کنیا معمولاً احکام اعدام را به حبس ابد تبدیل می کند و از سال ۱۹۸۷ تاکنون هیچ گونه اعدامی انجام نداده است.

همچنین دو افسر پلیس در حال خدمت به نام های استفن چبورت (Stephen Cheburet) و سیلویا وانجیکو (Sylvia Wanjiku)، و خبرچین غیرنظامی آنها، پیتر نگوگی(Peter Ngugi)، از ۲۰ تا ۳۰ سال زندان محکوم شدند.

ویلی کیمانی کینوتیا (۲۱ آوریل ۱۹۸۴ – ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶) یک وکیل حقوق بشر کنیایی بود که با مأموریت بین‌المللی عدالت (IJM) در نایروبی کار می‌کرد و عضو هیئت مدیره حمایت از ارتقای حقوق و همچنین عضو انجمن حقوق کنیا (LSK) بود.

ویلی کیمانی کینوتیا (Willie Kimani Kinuthia)
ویلی کیمانی کینوتیا (Willie Kimani Kinuthia)

منبع: الجزایر و بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا