اخبار بین المللی

وکیل آفریقای جنوبی در پرونده شکایت علیه اسرائیل: نشان دادیم اسرائیل در غزه مرتکب جنایت نسل‌کشی شده است

وکلاپرس _ وکیل آفریقای جنوبی ضمن درخواستش از اینکه باید در مقابل خسارات غیرقابل جبران اسرائیل به غزه اقدام فوری انجام شود، تاکید کرد که آفریقای جنوبی با استناد به گزارش‌های سازمان ملل نشان داد که اسرائیل در غزه مرتکب جنایت نسل‌کشی شده است.

به گزاش وکلاپرس به نقل از ایسنا، زیاد پاتل (وکیل آفریقای جنوبی) در نشست «پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری» که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری در این زمینه آن گونه که لازم بوده به وظایف خود عمل نکرده است؛ بنابراین در فقدان عملکرد کافی از جانب سازمان‌های بین‌المللی باید برای احقاق اهداف خود راه‌هایی بیابیم.

بیشتر بخوانید:

دیوان بین‌المللی دادگستری در زمینه جرایم جنگی و نسل‌کشی صلاحیت دارد

پاتل درباره صلاحیت‌های دیوان بین‌المللی دادگستری ادامه داد: این دادگاه در زمینه جرایم جنگی، جرایم علیه بشریت، تجاوز نظامی و نسل‌کشی صلاحیت دارد.

این وکیل دادگستری در آفریقای جنوبی اضافه کرد: موارد یادشده، جرایم مهلکی هستند که رژیم صهیونسیتی در غزه با شکنجه کردن فلسطینیان و ساکنان غزه مرتکب شده است. آفریقای جنوبی با تقدیم ادله‌های موجود و نشان دادن جنایات مهلک رژیم صهیونیستی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری طرح دعوا کرد.

آفریقای جنوبی حق طرح دعوا دارد

این وکیل دادگستری در آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی حق طرح دعوا دارد و به عنوان خواهان قانونی تلقی می‌شود و نشان داد که اقدامات حفاظتی و دستور موقت باید اعطا شود.

بیشتر بخوانید:

آفریقای جنوبی به گزارش‌های سازمان ملل استناد کرد

پاتل با بیان اینکه در مقابل خسارات غیرقابل جبران اسرائیل به غزه باید اقدام فوری انجام شود، گفت: آفریقای جنوبی نشان داد که اسرائیل در غزه مرتکب جنایت نسل‌کشی شده است و باید به مندرجات کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی‌ پایبند باشد؛ همچنین آفریقای جنوبی به گزارش‌های سازمان ملل استناد کرد.

رژیم صهیونیستی باید به کشتار فلسطینیان پایان دهد

این وکیل دادگستری در آفریقای جنوبی اظهار کرد: اسرائیل مطابق تعهدات خود در کنوانسیون جلوگیری نسل‌کشی‌ باید از مجموع اقدامات خود در کشتار فلسطینیان و ایجاد خسارت بدنی و ذهنی شدید علیه مردم غزه پایان دهد.

پاتل اضافه کرد: آنچه مهم است این است که دیوان بین‌المللی دادگستری دستور موقت صادر کرد اما واقعیت دعوا باید در مراحل آتی مورد رسیدگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

طبق سوگندنامه وکالت، هیچ منظور و هدفی جز احقاق حق نداریم

در ادامه وحید قاسمی عهد (نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز) اظهار کرد: مساحت غزه یک ششم کلانشهر تهران است و ظرف ۶ ماه اخیر هر روز از زمین و آسمان با سلاح‌های پیشرفته به مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و فلسطین حمله می‌شود. همان گونه که در سوگندنامه وکالت تصریح شده است، هیچ منظور و هدفی جز احقاق حق نداریم و با این رسالت هر کمک علمی و عملی بتوانیم انجام دهیم در مسیر احقاق حق مضایقه نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا