اخبار بین المللی

شکایت حدود ۱۰۰ وکیل شیلیایی در دادگاه کیفری بین‌المللی از رژیم صهیونیستی

وکلاپرس _ یکصد وکیل شیلیایی که اکثر آن‌ها اصالتاً فلسطینی هستند، به دادگاه کیفری بین المللی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شکایت کردند.

به گزارش وکلاپرس، در پی تشکیل کمپین های مختلف در سراسر جهان برای پیگیری محاکمه رژیم صهیونیستی به علت ارتکاب جنایت‌ علیه ملت فلسطین، خبرگزاری صدا و سیما از شکایت اخیر ۱۰۰ وکیل اهل کشور شیلی در دادگاه کیفری بین‌المللی از رژیم صهیونیستی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یکصد وکیل شیلیایی که اکثر آن‌ها اصالتاً فلسطینی هستند، از اشغالگران اسرائیلی در نوار غزه به اتهام نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که ناقض کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ است، به دادگاه کیفری بین المللی شکایت کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا) خوان کارلوس مانریکز (وکیل دادگستری) گفته است: ما از حدود یکصد همکار شیلیایی، درخواستی دریافت کردیم تا به دادگاه کیفری بین المللی مراجعه کنیم و از دوشنبه آینده این روند آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پیش تر وکلایی در سوریه، فرانسه، تونس و ترکیه برای پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی به محاکم و دیوان های بین المللی رجوع کرده اند از جمله:

الفراس فارس (رئیس کانون وکلای سوریه) که از تعیین کمیته‌ای برای بررسی پرونده حقوقی مربوط به محاکمه ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت‌ علیه ملت فلسطین خبر داده بود.

همچنین ۳۰۰ وکیل از ملیت‌ها و ادیان مختلف در سرتاسر جهان با مدیریت یک وکیل فرانسوی برای پیگیری محاکمه رژیم صهیونیستی داوطلب شدند.

همینطور وکلای تونسی پرونده بین المللی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را در دیوان بین المللی کیفری به جریان انداختند و ۱۵ وکیل ترکیه ای نیز با جمع آوری بیش از ۳۰۰۰ امضا از وکلای این کشور در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه به دیوان کیفری بین المللی (ICC) در هلند مراجعه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا