اخبار بین المللی

وکلای وزارت دادگستری آمریکا: بن سلمان دارای مصونیت از احکام قضایی دادگاه های آمریکا است

وکلاپرس- دولت بایدن روز پنجشنبه حکم داد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از شکایت در خصوص قتل جمال خاشقجی مصونیت دارد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای کتبی با اعلام خبر مصونیت شاهزاده سعودی در پرونده قتل خاشقجی گفت: “این یک تصمیم قانونی است که توسط وزارت امور خارجه بر اساس اصول قدیمی و تثبیت شده حقوق بین الملل عرفی اتخاذ شده است” و توضیح بیشتر در این باره را به وزارتخانه های امور خارجه و دادگستری احاله داد.

هاتیس چنگیز (Hatice Cengiz) نامزد پیشین قاشقچی دقایقی پس از انتشار خبر تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای مصونیت ولیعهد سعودی از پیگرد قضایی، در توئیتر نوشت: «جمال امروز دوباره درگذشت. او بعداً اضافه کرد: “ما فکر می‌کردیم که شاید از #آمریکا چراغی به عدالت برسد، اما باز هم پول اول شد. جمال و من با چنین جهانی اشنا نبودیم.

بیشتر بخوانید:

وکلای وزارت دادگستری در سند تحویل داده شده به دادگاه حوزه کلمبیا در ایالات متحده نوشته اند که اصل مصونیت رؤسای کشورها در قوانین عرفی بین المللی تثبیت شده است.

این وکلا با اشاره به تصمیم دولت بایدن افزوده اند: شاخه اجرایی دولت ایالات متحده، تصمیم گرفته است که بن سلمان متهم به عنوان رئیس کنونی یک کشور خارجی از مصونیت سران کشورها از احکام قضایی دادگاه های آمریکا، برخوردار است.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا