اخبار بین المللی

وضعیت خاص ارتباط الکسی ناوالنی با وکلایش در زندان روسیه

وکلاپرس- الکسی ناوالنی پنجشنبه گذشته در توئیترش که توسط وکلای تیم حقوقی‌اش منتشر می‌شود از وضعیت خاص ارتباط با با وکلایش در زندان روسیه خبر داد.

در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وضعیت اخیر ناوالنی در بیانیه ای نسبت به نحوه رفتار دولت روسیه با وی ابراز نگرانی کرد خواستار آزادی سریع ناوالنی شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های زندان روسیه در تدارک دفاع الکسی ناوالنی، منتقد کرملین و ارتباط او با وکیلش مداخله کرده‌اند. ناوالنی بارها بابت جرایم جزئی در سلول انفرادی حبس شده است.

رفتار با ناوالنی نشان دهنده ارعاب و تهدید با انگیزه سیاسی است

این مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا همچنین با تاکید بر درخواست‌های دولت واشنگتن مبنی بر آزادی سریع ناوالنی گفت: رفتار با ناوالنی نشان دهنده ارعاب و تهدید با انگیزه سیاسی است.

بیشتر بخوانید:

الکسی ناوالنی روز پنجشنبه گفته بود که مقام‌های زندان او را از داشتن امتیاز وکیل محروم کرده و تمامی مکاتبات با تیم حقوقی‌اش اکنون تحت بازرسی سه روزه کارکنان زندان قرار دارد.

ناوالنی از طریق شیشه‌های پلاستیکی دوجداره با میله‌هایی داخل آنها با وکلایش ارتباط برقرار می‌کند

ناوالنی در توئیترش که توسط وکلای تیم حقوقی‌اش منتشر می‌شود، نوشته که مقام‌های زندان از دادن جزئیات و اطلاعات درباره این شیوه رفتار امتناع می‌کنند و او اکنون از طریق شیشه‌های پلاستیکی دوجداره با میله‌هایی داخل آنها با وکلایش ارتباط برقرار می‌کند.

این منتقد کرملین در حال گذراندن ۱۱ سال و نیم محکومیتش پس از گناهکار شناخته شدن در نقض آزادی مشروط، تقلب و اهانت به دادگاه است.

وی می‌گوید همگی این اتهامات ساختگی و بهانه‌ای برای سرکوب مخالفان و خنثی کردن تلاش‌های سیاسی اوست.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا