اخبار کانون هاویژه

واحد صلح و سازش در کانون وکلای قزوین تأسیس می‌شود

وکلاپرس- رییس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری قزوین از افتتاح واحد صلح و سازش در این کانون در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای قزوین، وکیل فریبا رضایی، رییس اداره معاضدت قضایی این کانون، از افتتاح واحد صلح و سازش با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش و همچنین افزایش مشارکت کانون‌های وکلای دادگستری در حل و فصل اختلافات به عنوان یکی از اسباب خاتمه دعوا و تقدم آن بر رسیدگی قضایی و با تاکید بر توسعه روش‌های حل اختلاف جایگزین، خبر داد.

بیشتر بخوانید: متاسفانه اقدامات و تلاش‌های وکلا در پیشگیری از بروز دعاوی جزو آمارها به حساب نمی‌آید

زمان برگزاری آیین افتتاح واحد صلح و سازش

فریبا رضایی با تاکید بر اینکه  وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند زمان برگزاری آیین افتتاح واحد صلح و سازش با  را پنج شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ الی ۱۴ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: رییس کانون وکلای قزوین: تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بدون ضامن به وکلای دادگستری داده خواهد شد

وی بر لزوم افزایش صلح و سازش در جامعه و ارتقای عملکرد اداره معاضدت کانون ها در راستای ارایه آموزش به عموم جامعه اشاره کرد و افزود: کانون وکلای دادگستری استان قزوین سالانه بیش از ٢٠ هزار نفر ساعت خدمات حقوقی مشاوره‌ای به شهروندان ارائه می‌کند.

حضور وکلای قزوین در بیش از ١۵٠٠ پرونده تسخیری و معاضدتی

وی ادامه داد: وکلای کانون قزوین در سال گذشته در بیش از ١۵٠٠ پرونده بعنوان وکیل تسخیری و معاضدتی ، اعلام وکالت و شهروندان کم برخوردار را مورد دفاع قرار داده اند.

می توان پرونده‌هایی همچون قتل را به سازش ختم کرد

رییس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین به کارکرد واحد صلح و سازش پرداخت و گفت: با بهرمندی از ظرفیت اجتماعی شخصیتهای شناخته شده و با تجربه استانی و ملی می توان بسیاری از پرونده های سنگین از جمله پرونده های قتل را به سازش ختم کرد. این امر قطعا اثر قابل توجهی در کاهش پرونده های مراجمع قضایی و تامین آرامش روانی جامعه خواهد داشت .

بیشتر بخوانید: کلینیک حقوق شهروندی کانون وکلای مرکز افتتاح شد

لازم به ذکر است آیین افتتاح واحد صلح و سازش با حضور مسئولین قضایی، انتظامی و اهالی رسانه استان، برگزار خواهد شد.

منبع: کانون وکلای قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا