اخبار کانون هاویژه

کلینیک حقوق شهروندی کانون وکلای مرکز افتتاح شد

وکلاپرس ـ کلینیک حقوق شهروندی کانون وکلای مرکز با حضور هیأت مدیره این نهاد و معاون حقوقی قوه قضاییه افتتاح شد. جلیل مالکی در این مراسم گفت: این کلینیک در شش بخش خدمات تخصصی به اقشار آسیب‌پذیر‌ ارائه می‌کند.

به گزارش وکلاپرس، دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای مرکز، در آیین افتتاحیه کلینیک معاضدت حقوق شهروندی که با حضور برخی از مسئولان قوه قضاییه و دادگستری استان تهران در حال برگذاری است، بیان کرد: تعداد دو هزار و ۶۲۰ وکیل معاضدتی با دفتر مرکزی کانون وکلای دادگستری مرکز همکاری دارند و روزانه حدود ۱۵ پرونده معاضدتی در این دفتر پذیرش می‌شود و به صورت رایگان خدمات آنها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: وکالت و تفاوت ‌های اساسی Business و Profession

خدمات شش گانه در کلینیک حقوق شهروندی

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: خرسندیم که امروز در کنار کمک‌های معاضدتی که در طول صد سال ارائه شده، امروز فصل جدیدی در ارائه خدمات معاضدتی کانون وکلای دادگستری مرکز تحت عنوان کلینیک معاضدت حقوق شهروندی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این کلینیک در شش بخش خدمات تخصصی خدمات خود را به اقشار آسیب‌پذیر‌ ارائه می‌کند، گفت:

بخش اول مربوط به حقوق زنان است و به دعاوی زنان پرداخته خواهد شد؛

بخش دوم به حقوق کودکان اختصاص دارد و به نحو ویژه به آسیب کودکان کار و آسیب‌دیده پرداخته خواهد شد؛

بخش سوم مربوط به معلولان است و در راستای ماده ۳۲ قانون حمایت از حقوق معاولان این بخش راه‌اندازی شد.

بخش چهارم، بخش تخصصی معاضدتی خشونت‌های خانگی است و برای اولین بار بابی باز شد که کمک‌های تخصصی در این خصوص انجام دهیم.

بخش پنجم نیز بخش تخصصی معاضدتی انجمن‌های مردم‌نهاد است و

بخش ششم بخش تخصصی معاضدتی محیط زیست است و به فعالان حقوق محیط زیست می‌پردازد که در‌ این زمینه مشکلات فراوانی داریم که امیدواریم با ارائه خدمات این بخش به این مشکلات رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: نگاهی کوتاه به روند ورود وکالت معاضدتی و تسخیری در بودجه سنواتیه

تا امروز حتی یک ریال هم بابت کمک معاضدتی نگرفته ایم

مالکی تأکید کرد: متأسفانه تاکنون حتی یک ریال از دولت برای کمک‌های معاضدتی بودجه دریافت نکرده‌ایم و تنها رقم بودجه‌ای که در سال ۹۸ به معاضدت تخصیص یافت، دو میلیارد تومان بود که به قوه قضاییه دادند اما متأسفانه قوه قضاییه حتی این دو میلیارد را هم در اختیار ما قرار نداد، در سال ۹۹ نیز ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که متأسفانه یک ریال هم به دست ما نرسیده است؛ یعنی این خدمات با ایثارگری همکاران ما در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: البته ارائه این خدمات در رسانه ملی انعکاسی ندارد و به نظر من هیچ نهادی به اندازه کانون وکلا به جامعه کمک نکرده است و به اطلاع مردم نمی‌رسد.

منبع:‌ ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا