اخبار صنفیویژه

هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مشرق نیوز را به اتفاق آرا مجرم ندانست

وکلاپرس ـ سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات تهران اعلام کرد: بعد از رسیدگی به اتهامات مشرق نیوز، مدیر مسوول پایگاه خبری مجرم شناخته نشد.

به گزارش وکلاپرس، در دو جلسه دوم و نهم خرداد  ۱۴۰۱ در شعبه شش دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی یک پرونده جرم مطبوعاتی رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید:

احمد مومنی‌راد(سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات تهران) درباره رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول پایگاه خبری مشرق نیوز که به وکلای دادگستری افترا و اتهاماتی را منتسب کرده بود، گفت: پرونده  مدیر مسوول پایگاه مشرق نیوز به  اتهام نشر  اکاذیب، توهین و افترا مورد رسیدگی قرار گرفت که هیات منصفه پس از استماع اظهارات بسیار مفصلِ شکات و وکلای مدافع آنان و نیز استماع دفاعیات متهم در اتهامات فوق‌الذکر که  به علت طولانی شدن در دو جلسه دادگاه با فاصله یک هفته برگزار شد، متهم را به اتفاق آرا در همه  موارد  اتهامی، مجرم ندانست.

این در حالی است که مشرق نیوز یک شهریور ۱۴۰۰ در خبری بیش از ۱۲ وکیل دادگستری را با عباراتی همچون «تحریک جامعه به مقابله با قوانین کشور از جمله حجاب؛ تولید گزارش‌های جعلی از وضعیت حقوق بشر در ایران و ارسال منظم آن به گزارشگر سازمان ملل و ارتباط با برخی از گروه‌های معاند و برانداز» خطاب کرده و اتهامات کیفری متعددی علیه ایشان مطرح کرده بود.

تیتر مطلب منتشر شده در این سایت خبری عبارت بود از «همکاری وکلای حقوق بشری با شبکه بین‌المللی تحریم ایران/ شناسایی خانه شیطان در تهران!»

این اتهام زنی‌ها درست چند روز پس از بازداشت ۷ وکیل دادگستری و فعال مدنی رخ داد که این فعالان حقوق بشر در حال گفت و گو درباره امکان یا امتناع شکایت از مسئولان کشور به سبب تعلل در واردات واکسن کرونا بودند.

وکیل سعید خلیلی درباره جلسه روز گذشته دادگاه مطبوعات در توییتی از تغییر اعضای هیأت منصفه اظهار تعجب کرد و نوشت: «امروز در جلسه دوم رسیدگی به شکایت علیه مشرق نیوز در دادگاه مطبوعات،اتفاق عجیب ونگران کننده‌ای افتاد و عمده اعضای هیئت منصفه تغییر کرده بودند و این طبیعی ومنطقی نیست. اساسا کسانی که جلسه اول حضور نداشته و اظهارات وشکایت ما را نشنیده‌اند چطورمی‌توانند در موضوع شکایت اظهار نظر کنند؟»

با این وجود باید منتظر ماند و دید قاضی دادگاه رأی اعضای هیأت منصفه را ابرام می‌کند یا ضمن رد نظر هیأت منصفه به صدور حکم مجرمیت مدیر مسئول پایگاه خبری مشرق نیوز و مجازات این رسانه می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا