اخبار صنفیویژه

۷ آذر ؛ موعد جلسه دوم دادگاه رسیدگی به اتهامات وکلای بازداشت‌شده بحران کرونا

وکلاپرس ـ وکیل سعید خلیلی از برگزاری جلسه دوم دادگاه رسیدگی به اتهامات وکلا و فعالان مدنی بازداشت شده در تاریخ ۷ آذر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه وکلا و فعالان مدنی که قصد بررسی شکایت از مسئولین حکومت به سبب نحوه مدیریت بحران کرونا را داشتند، حال یکی از وکلای این متهمین از برگزاری دومین جلسه دادگاه در تاریخ ۷ آذر خبر داده است.

بیشتر بخوانید: وکیل عرفانیان راجع به بازداشت وکلای دادخواه سلامت: حتی دادخواستی هم تنظیم نکرده بودیم

جلسه اول دادگاه متهمین در تاریخ ۵ آبان ۱۴۰۰ در حالی برگزار شده است که بر اساس برخی اخبار دو تن از متهمین به دلیل نپوشیدن لباس زندان در دادگاه حاضر نشده بودند.

حال وکیل سعید خلیلی در توییتی درباره وکلایی که از سوی افکار عمومی به دادخواهان سلامت مشهور شده اند، آورده است:

قرار بود اولین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به دادخواهان سلامت شامل ۳ وکیل دادگستری به نام های آرش کیخسروی، مصطفی نیلی و محمدرضا فقیهی و دو فعال مدنی به نام های مهدی محمودیان و مریم افرافراز در تاریخ ۲۱ مهرماه برگزار گردد، لیکن بنا به درخواست وکلای متهمین جلسه دادگاه تجدید و به زمانی دیگر موکول شده است.

پیشتر وکیل عرفانیان درباره بازداشت خود و دیگر متهمین در تاریخ ۲۳ مردادماه گفته بود:

ما هفت وکیل بودیم که درباره احتمال وجود قصور و تقصیر در مدیریت بحران کرونا و افزایش آمار مرگ و میر هم وطنان مان و مسئولیتی که متوجه افراد و سازمان های مختلف بود، تبادل نظر می کردیم.

ما تلاش داشتیم بدانیم راه قانونی بررسی و برخورد با تخلفات یا قصور رخ داده چگونه خواهد بود، جلسات ما در فضای مجازی هم در حد تبادل نظر و پرسش و بحث حقوقی بود.

 برای جمع بندی ابعاد مختلف حقوقی نحوه قصور یا تقصیر رخ داده و اینکه با کدام مواد قانونی و چه مستنداتی می توان اقدام قضائی کرد، یک جلسه حضوری داشتیم.

ما حتی اقدامی مبنی بر تنظیم دادخواست هم انجام نداده بودیم و فقط به تبادل نظر حقوقی پرداخته بودیم.

 البته همان شب چهار نفر از افراد بازداشتی از جمله خود بنده آزاد شدیم. در نهایت هم فقط سه نفر تاکنون در بازداشت موقت مانده اند و به تازگی به بند عمومی منتقل شده اند.

لازم به ذکر است وکیل آرش کیخسروی، وکیل مصطفی نیلی و مهدی محمودیان از روز بازداشت تا کنون در بازداشت به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا