یادداشت

همایش اسکودا ؛ از بوشهر تا همدان

وکلاپرس– یک وکیل دادگستری ضمن ارزیابی همایش اسکودا، به انتقاد از عملکرد مدیران درخصوص مصوبات این همایش پرداخت و امکان تصویب این موارد را در قالب نشستی مجازی ممکن دانست.

به گزارش وکلاپرس، وکیل ناصر امامی‌فرد، نماینده کاتون وکلای آذربایجان شرقی در صندوق حمایت وکلا، طی یادداشتی به ارزیابی مختصیر همایش اسکودا که به تازگی به میزبانی کانون وکلای همدان برگزار شد، پرداخت.

بیشتر بخوانید:

گمانه زنی متفاوت وکلا درخصوص مهم‌ترین محور همایش همدان

چهل و چهارمین همایش اسکودا به میزبانی کانون همدان برگزار گردید. پیش از این نیز در تاریخ ۳۰ فروردین، نشست مدیران نهاد وکالت در هتل استقلال تهران جهت استماع گزارش هیات مذاکره کننده با قوه قضاییه درخصوص آئین نامه لایحه استقلال کانون وکلا برگزار شده بود.

بر این اساس، گمانه زنی هایی از سوی فعالین صنفی درخصوص اتخاذ تصمیم در رابطه با کیفیت مواجهه با آیین نامه اخیر التصویب به عنوان مهم ترین محور همایش صورت گرفته بود.

اما پس از انتشار دستور جلسه و مصوبات آن، ملاحظه شد که نه تنها در این خصوص تصمیمی اتخاذ نشده است، بلکه در رابطه با تحولات اخیر نظام تقنینی و قضائی کشور ازجمله تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده دستگاه ها از نمایندگان حقوقی، بررسی تحقیق و تفحص از مراجع صدور پروانه وکالت و… که در فاصله زمانی بین همایش اسکودا در بوشهر تا همدان در ارتباط با نهاد وکالت رخ داده، تدابیر و راهبردی اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید:

مصوبات هیأت عمومی اسکودا اخیر در بوته نقد

اینک که قریب به دو دهه از زمان تاسیس اسکودا، به عنوان ممتازترین رکن نظام صنفی وکلای دادگستری ایران جهت حفظ “اتحاد” و “استقلال قانونی” سپری شده است، اگر با عیار انصاف به مصوبات مجمع اخیر به عنوان خروجی این اجلاس بنگریم، آن هم جلسه ای که با هزینه های گزاف که از جیب وکلا برگزار می شود، به وضوح خواهیم دید که:

اولا، امکان بررسی و تصویب موارد ۵ گانه مذکور (عضویت کانون هرمزگان در اسکودا، تشکیل کارگروهی به انتخاب رئیس اسکودا جهت تدوین پیش نویس آیین نامه روابط عمومی، تصویب سند راهبردی اتحادیه، افزایش درآمد اتحادیه از محل آزمون، تعیین محل نشست بعدی اسکودا) از طریق مجازی نیز ممکن بود.

ثانیا، به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ وکالت انتظار، دارم تا مدیران محترم نهاد وکالت با ایجاد تغییرات اساسی در رویکردها و برنامه های همایش آتی در مازندران، در راستای حمایت از منافع مشترک اعضای صنف جهت ارائه طرح های لازم به منظور بهبود وضعیت معیشت و رفاه وکلا، اتخاذ تدابیری جهت برقراری ارتباط با اتحادیه بین المللی وکلا و کانون های وکلای سایر کشورها و مجامع حقوقی بین المللی، تلاش جهت اصلاح قانون صندوق حمایت به منظور بهره مندی وکلا از خدمات درمانی و بیمه وکالت، تقویت و توسعه روابط متقابل با حاکمیت و قوای سه گانه برای رسیدن به منافع صنفی و امثالهم اقدامات بایسته ای را معمول فرمایند.

بالطبع این نحو اقدامات موثر در کنار عکس های یادگاری که از این بزرگواران منتشر می شود، خاطره ای خوش در اذهان وکلا ثبت خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا