اخبار قوه قضاییه

منصور مظفری ، مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد ، سردبیر نشریه مرکز وکلای قوه قضاییه شد

وکلاپرس- منصور مظفری که از وکلای مشغول به فعالیت در مرکز وکلای تحت مدیریت قوه قضاییه است، اخیرا با صدور حکمی از سوی حسن عبدلیان پور به عنوان سردبیر و مدیراجرایی نشریه مرکز وکلای قوه قضاییه ( حامی عدالت ) منصوب شده است.

وی که مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد است، در سال‌های اخیر مطالب مختلفی را در مخالفت با کانون‌های وکلای دادگستری منتشر کرد.

انتشار شایعاتی درباره تقلب در آزمون وکالت ۹۹ و لو رفتن سوالات این آزمون از جمله مصادیقی است که منجر به طرح شکایت از سوی کانون‌های وکلای دادگستری علیه روزنامه آفتاب یزد شد.

بیشتر بخوانید:

 به نقل از رییس اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز، پیشتر دادگاه کیفری یک استان تهران در رأیی این چنین قرار جلب به دادرسی روزنامه آفتاب یزد را صادر کرده بود:

«درخصوص اعتراض اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و کانون وکلای دادگستری مرکز نسبت به قرار صادره از دادسرا، با عنایت به مندرجات و کیفیات منعکس در پرونده به ویژه دفاعیات مدیرمسئول آفتاب یزد در مرحله تحقیقات مقدماتی اعلام داشته است آنچه در روزنامه آفتاب یزد چاپ شده برگرفته از روزنامه جوان بوده است؛ که این ادعا حذف مقررات حاکم بر قانون مطبوعات، بدون ارائه دلیل اثباتی آن با صدور حکم قطعی از محکمه، نافی مسئولیت های قانونی و کیفری نیست.

فلذا از این رو قرار منع تعقیب معترض عنه درخصوص بزه نشر اکاذیب، اعتراض معترضین وارد تشخیص و مستندا به ماده ۲۷۰ آیین دادرسی کیفری، ضمن نقض قرار معترض عنه، قرار جلب دادرسی صادر می گردد.»

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا