اخبار اسکوداویژه

مصوبه نشست امروز هیأت عمومی اسکودا: تیم مذاکره‌کننده با قوه‌قضائیه دارای اختیار تام جهت اخذ تصمیم مقتضی خواهد بود؛ با حفظ استقلال کانون وکلا

وکلاپرس ـ اکثریت مدیران کانون‌های وکلای دادگستری کشور امروز تصویب کردند تا تیم مذاکره کننده اسکودا در مذاکره با قوه قضائیه دارای اختیار تام تصمیم‌گیری بوده باشند؛ البته با رعایت استقلال کانون وکلا

به گزارش وکلاپرس، هیئت عمومی اسکودا دقایقی پیش در پایان جلسه فوق العاده امروز خود با اکثریت آرا تصویب کرد که به تیم مذاکره کننده با قوه قضائیه جهت مذاکره و اخذ تصمیم مقتضی راجع به موضوع آیین نامه تا زمان برگزاری جلسه آتی که آبان ماه ۱۴۰۱ به میزبانی کانون وکلای مازندران برگزار خواهد شد، با حفظ اصل استقلال کانون وکلا تفویض اختیار تام کند.

بیشتر بخوانید:

در پایان از هیات مدیره های حاضر در نشست خواسته شد ظرف دو هفته این مصوبه را در جلسات هیات مدیره کانون های متبوعشان تصویب کنند.

با این حال مشخص نیست، کانون هایی که به این مصوبه رای موافق نداده اند و دو کانون غایب خوزستان و زنجان، چه رویکردی در مقابل آن اتخاذ خواهند کرد.

همچنین مصوبه مذکور از این نظر که از سویی تفویض اختیار تام به تیم مذاکره کننده داده شده است و از سوی دیگر این اختیار تام مقید به حفظ اصل استقلال کانون وکلا شده است، مبهم به نظر می‌رسد.

در هر صورت امروز بار دیگر هیأت عمومی اسکودا عملا بر غیر قابل اجرا بودن آیین‌نامه جدید لایحه استقلال تأکید کرده و بر مصوبه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ مدیران نهاد وکالت اصرار ورزیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا