اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای مرکز: بیکاری ۴۰ درصد از وکلای جوان یک بحران اجتماعی است

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای مرکز از آمار ۴۰ درصدی بیکاری وکلای جوان دادگستری و عدم توانایی تمدید پروانه بیش از ٣٠ درصد ایشان خبر داد و از این ها با عنوان بحران اجتماعی یاد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر بهنام حبیب‌زاده مومن (رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز) در دومین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری مرکز در سال ۱۴۰۲، ضمن خوش‌آمدگویی به معمرین نهاد وکالت و کارآموزان وکالت، کانون وکلای مرکز را کهن‌ترین نهاد حقوقی و مدنی کشور مطابق لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری توصیف کرد و گفت: کانون وکلا وظایف متعددی را برعهده دارد که یکی از آنها تربیت وکیل دادگستری است که دارای شایستگی‌ها و تخصص‌های لازم باشد، وکیلی که بتواند از حق و عدالت دفاع کند.

بیشتر بخوانید:

حبیب‌زاده مومن، شغل وکالت و اسم وکیل را از اسماء الهی خواند و گفت: خداوند در آیه ١٧٣ سوره آل عمران به اسم وکیل قسم یاد می‌کند؛ آنجا که می‌گوید «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‌ وَ نِعْمَ النَّصیرُ». در این آیه خداوند متعال یکی از اوصاف خود را وکیل بودن توصیف می‌کند و این نشان از اهمیت وکیل در جامعه و حرفه وکالت دارد.

وی با اشاره به سوگندنامه وکلا، آن را دارای یک فضیلت بزرگ عنوان کرد و گفت: در این سوگندنامه، وکیل پایبندی خود را به احترام به قوانین و نظامات، احقاق حق و عدالت، احترام به مقامات و اصحاب دعوا و مدافع از حق بودن نشان می‌دهد و شرافت خود را وثیقه می‌کند که این اوصاف را پاس بدارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به کارآموزان وکالت تصریح کرد: شما همکارانی که امروز به عنوان وکیل پایه یک دادگستری به شهروندان خدمت خواهید کرد به نوعی چهره و نماد وکالت هستید. اگر شما به معنای واقعی از حق و عدالت و از حقوق مظلومان دفاع کنید نهاد وکالت به تک‌تک شما افتخار خواهد کرد و شما قطعا زیبنده چنین عنوانی هستید.

زدن برچسب‌ انحصارگر به کانون وکلا خارج از انصاف و عدالت است

وی به وکلای دادگستری حاضر در مراسم توصیه کرد که کانون وکلا را همواره به عنوان خانه خود مورد حمایت قرار دهند و گفت: در سال‌های گذشته نهاد وکالت با چالش‌های بزرگی مواجه بوده است. بسیاری با عناوین پر طمطراق به کانون‌های وکلای مستقل عنوان انحصارگر داده‌اند، اما از کدام انحصار در کانون وکلا صحبت می‌کنند؟! کانون وکلایی که امروز ۶۳۰۰ نفر کارآموز را در دو سال با لحاظ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پذیرش کرده و به جامعه تحویل داده است. در کدام نهاد عمومی این تعداد پذیرش می‌شود؟ این برچسب‌ها به کانون وکلا خارج از انصاف و عدالت است.

بیشتر بخوانید:

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با حکمت وضع نشده است

حبیب‌زاده مومن با تاکید بر اینکه ما به عنوان کانون وکلای دادگستری همواره دنبال ضابطه، شایستگی و نخبگی هستیم، خطاب به کارآموزان وکالت که به تازگی به جرگه وکلای دادگستری پیوسته‌اند، گفت: شما پرچم‌دار دفاع از حق و عدالت هستید. جان، مال، ناموس و عرض مردم در اختیار شما است. کسی که این وظیفه خطیر بشری و انسانی را بر عهده می‌گیرد، قطعا باید از تخصص و شایستگی‌های علمی و اخلاقی برخوردار باشد.

این حقوقدان و وکیل دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: همانطور که بسیاری از بزرگان ما بیان کرده‌اند، این قانون با حکمت، وضع نشده است. قانونگذاری باید حکیمانه و عالمانه باشد.

امروز ۴٠ درصد از وکلای جوان دادگستری از بیکاری رنج می‌برند

اگر فردی قدرت قانونگذاری در اختیار داشته باشد اما آن را رواگرایانه استفاده نکند، نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را برهم خواهد زد. به گفته وی، امروز ۴٠ درصد از وکلای جوان دادگستری از بیکاری رنج می‌برند و این یک بحران اجتماعی است. امروز بیش از ٣٠ درصد وکلای دادگستری قادر به تمدید پروانه خود نیستند. اگر فریاد می‌زنیم که وکالت دادگستری کاسبی نیست، بلکه یک شغل شریف است به دلیل آن است که با نگاه سوداگرایانه نباید با آن برخورد شود.

بیشتر بخوانید:

وکیل بی‌تخصص موجبات فساد را در دستگاه عدالت قضایی فراهم خواهد کرد

رئیس کانون وکلای دادگستری در ادامه با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: در چند روز گذشته برخی افراد عنوان می‌کنند نباید از متقاضیانی که بر اساس این قانون، نمره قبولی را اخذ کرده‌اند، آزمون اختبار گرفته شود و یا حتی تاکید می‌کنند که این افراد نیازی هم به آموزش ندارند! اما آیا چنین امری شایسته است؟ امیدواریم افرادی که در قوه قضاییه، مجلس و دولت دلسوزند، به امر تخصص در حوزه وکالت توجه لازم را داشته باشند. وکیل بی‌تخصص موجبات فساد را در دستگاه عدالت قضایی فراهم خواهد کرد.

حبیب‌زاده مومن در پایان برای کارآموزان وکالت که با ادای سوگند به جرگه وکلای دادگستری افزوده خواهند شد، آرزوی موفقیت کرد و خطاب به آنها گفت که در راستای اعتلای کار خود، مطالعه و ارتقای سطح علمی را در دستور کار قرار دهند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

‫۴۵ دیدگاه ها

  1. با بزرگواری بزرگواران و قانون من دراوردی تسهیل وکلای محترم بعضا باید در اسنپ کار کنند.

  2. اکثر اونایی که با طرح تسهیل قبول شدند از قبل شاغل بودند و احتیاجی به وکالت کردن نداشتند. متاسفانه باعث شده ما وکلای جوان برای پرداخت اجاره دفترمون هم مشکل داشته باشیم.

  3. دقیقا بعد از اجرایی شدن قانون تسهیل این گزاره که ۴۰ درصد وکلا بیکارن رو از لسان مبارک روسای کانون های سراسر کشور شنیدیم مشتاقانه منتظرم ببینم بر چه مبنایی همچین آماری میدن به شخصه به هر وکیلی که زنگ میزنم به قدری سرش شلوغه که اصلا جوابمو نمیده و اینکه میخوام بدونم هزینه تمدید پروانه وکالت به ۱۰ میلیون تومان میرسه که رئیس محترم کانون وکلا مرکز میفرماین عده ای از وکلا هزینه تمدید پروانه هاشون رو ندارن یعنی یک وکیل ۱۰ میلیون هم نداره پرداخت کنه ؟
    همین امروز رئیس کل دادگستری تهران گفت در طی ۹ ماه ۲میلیون پرونده فقط به محاکم تهران ارجاع شده یعنی این پرونده ها نیاز به وکیل ندارن که در مراسم تحلیف کارآموزان به جای اینکه بهشون امید بدید میگید ۴۰ درصد وکلا بیکارن
    همه این کارآموزان و کارآموزان سراسر کشور به شما اطمینان میدن که درصورتی که در این حرفه بیکار بودن مزاحم شما و سایر دوستانتون که سال ها از این انحصارگری سود بردید نشن…

    1. احسنت. بیشرفها هنوز هیچ تسهیلی اضافه نشده میگن بیکارن . خوب اسامی و شماره پرونده کسایی وه تودیع کردن رو منتشر کتید

    2. آقای محترم توکار نیستی الکی حرف نزن من خودم وکیلم والا الاموکلااا اونقدر وکیل هست دنبال ارزونترین وکیل میگردم درضمن براون دومیلیون پرونده رو ببین که حتی ۵۰درصدشم وکیل نداره وخیلی چیزا هست که توعملاا بیا برات ثابت کنم

    3. در اینکه پروانه وکالت باید به افراد باسواد اعطا بشود نه کم سواد هیچ شکی نیست، ظرفیت برداشته بشود ولی با نمره و امتیاز قابل قبول نه اینکه فردی با پاسخ حداقلی!
      بنده در یک بخش ۲۳۰۰۰هزار نفری و تنها قاضی بخش امسال تا این تاریخ ۱۶۰۰ پرونده به خودم ارجاع دادم!! البته بدون در نظر گرفتن اجرا و سرپرستی که گاها در اجرا هم وکیل گرفته میشه. خانمی هست از وکلای مرکز مشاوران، ایشون الفبای حقوق رو نمیدونه! حتی در قرائت خواسته و تلفظ واژگان حقوقی مشکل داره، ایشون فقط در شعبه بنده ماهی ۱۵ تومان داره!
      شکی نیست افزایش شمار وکلا باعث توزیع پرونده بین افرادی بیشتری میشه، شان وکالت میاد پایین و سطح درآمد سقوط میکنه، ولی باعث بیکاری نمیشه.

    4. چرا قضاوت عجولانه میکنید؟؟ بله حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از وکلا ،وضعشون خوبه و هر پرونده ای نمیگیرن.والا من خودم ۱۷ ساله سابقه وکالت دارم،چون به جایی وصل نیستم و میخوام با شرافت وکالت کنم،حتی قدرت اجاره دفتر هم ندارم. امثال من هم کم نیستن.حالا شما باور نکن.مشکلی نیست! بالاخره خدایی هست!

    5. پسر نسبتا خوب آخه این چه حرفی می زنی؟؟؟؟؟ تو مطمئن باش از اون دو میلیون پرونده حداقل ۵۰ درصدش دعاوی واهی که اصلا نباید مطرح بشه…. مثلا تعداد زیادی شکایت های کیفری توهین داریم‌.

  4. سلام وقت آقایان کانون وکلابخیر. شمانگران بیکاری ، بی سوادی وبی تخصص بودن وکلا ی قانون تسهیل نباشید.ازطرفی اگه وکلای قبل ازاین قانون ادعای باسوادبودن میکنندیکبار بیان در همین آزمون ۱۸اسفندسوادخودشان موردآرمایش قرابدهندواینکه مردم برای حل مشکلات حقوقی خودمیدانند سراغ چه کسانی بروند.پس خیلی هم حرص فسادعدالت راهم نخورید مانگران سلامتی شماهستیم چون به وجودشماعدالت خواهان نیازمندیم پس راحت باشید

  5. در گذشته میان کسبه خداشناس رسم بود اگر کاسبی شان رونق داشت ولی کاسبی دکان کنارشان خوب نبود برایش مشتری می‌فرستادند. بحران اجتماعی یعنی بی اخلاقی حرفه ای یعنی مودب به آداب نبودن یعنی حب دنیا یعنی وجود عده ای معدود از وکلای حریص که جز خود و رونق کار خود دیگران را نمی‌بینند.

  6. خب پس ما که ارشد حقوق داریم باید بریم گاو بچرانیم آیا ؟؟؟؟چکار کنیم ؟؟؟خب شما وکیل شدی نوش جونت ما هم باید وکیل بشیم دیه پس چکار کنیم اگه وکیل نشیم ؟؟ از وکلاپرس انتظار بیشتر از اینا میرود ….

    1. برو قاضی شو برو استاد دانشگاه شو برو سردفتشو برو کارشناس شو برو تحقیقات علمی کن مگه هر کسی میاد حقوق می‌خونه فقط باید وکیل شه…

      اگه همچین شرطی وجود داشت مطمئناً مثل پزشکی باید برای ورودی دانشگاه ها ظرفیت تعیین می‌شد
      این لیسانس حقوق و بدون کنکور شده در حکم یه مدرک متفرقه که هر عزیزی در کنار شغل اصلیش رفته یه دونه گرفته
      الانم توقع داره بیاد وکیل شه.
      وکیل می‌خوای بشی ایرادی نداره آزمون سخت بده وکیل شو
      ورودی سالی حدود ۲۰۰۰ تا کجا انحصار بوده؟؟ توقع دارید اینجا مثل دانشگاه نمره بگیرید؟ پس حقوق مردم چی میشه؟
      حقوق خونده‌اید که پول در بیاورید یا مبنای حق و عدالت را تشخیص دهید؟

    2. حقوق بهترین رشته‌ی انسانی هست که متاسفانه بیش از پونزده ساله ،هر مدل دانشگاه در هر کوی و برزن حقوق میده بیرون!!! کجای دنیا اینقدر دانشجوی حقوق اون هم با سطح ضعیف علمی وجود داره؟! پس در نتیجه همه‌ی کسانی که کارشناسی یا ارشد دارند هم لیاقت کار مهم قضا و وکالت و…رو ندارن چو ن دانش زیادی ندارن ،اما قانون تسهیل همه رو چه اونی که تک رقمی داره و اونی که اصلا سراسری قبول نشده و مجازی فلان دهات خونده رو وکیل میکنه و ضرر این تو چشم و مال مردم دیده میشه..

  7. پایه از بن بست ویران است برید شما جلوی گله گله دانشجوی حقوق رو بگیرید که داره بدون کنکور دانشجوی حقوق میگره نه الان که ۶ سال وقتمون گذاشتیم لیسانس فوق لیسانس گرفتیم که اخر ازمون وکالت شرکت کنیم تا. نتیجه زحمات خانوادا را بدهیم …….

  8. اصلاح میکنم :)خانه از پای بست ویران است *** اصلاح کردم چون الان چند تا از نخبگان حقوق ایراد میگرن که ای واییی تویی که بلد نیستی ضرب المثل بگی بهتر بری کار دیگه انجام بدی بجای اینکه وکیل بشی …..عذرخواهم

  9. راهکار: عالیجنابان وکیلی که درآمد بالا و موکلین زیادی دارند تشکیل تیم هایی داده در قالب موسسه ویا شرکت ووکلای بیکار را عضو کنندتاهم درد مردم را کاهش دهند وهم مشکل بیکاری وکلای جوان حل شود وهم هزینه وکالت پایین آید
    اگر واقعا دلسوز مردم و پیرو برقرای عدالت هستند
    چون بعضی هاشون واقعا خوب شعار می‌دهند.

    1. عزیز دل ، پرونده نیست… پرونده‌های میلیونی و میلیاردی محدودند
      و پرونده‌های عادی با حق الوکاله نرمال به علت فشار اقتصادی بر مردم و افت ارزش پول بسیار صرفه ناچیز و اندکی دارد…
      تنها راه برون رفت از این مسئله بیمه حق الوکاله و اجباری شدن وکالت می‌باشد ولا غیر

  10. سلام با احترام پیشنهاد میکنم بیمه وکالت تشکیل شود با پشتبانی موثر ما در رابطه با خرید زمین در قزوین دچار مشگل شدیم در صورتی که فرد متخصص و پیگیر را می شناسید ممنون می شوم راهنمیی نمایید با تشکر

  11. مگه نمیگی بیکارند چرا استعفا نمیدن چرا خودت استعفا نمیدی تو چطور مدیری هستی که ۴۰درصد همکارات بیکارهستند اون موقع راست راست داری می چرخی بیانیه میدی بر علیه قانون تسهیل سواره هیچ موقع از حال پیاده خبر نداره بیا پایین آقا رییس کمتر بیانیه بده کمتر به قانون تسهیل انتقاد کن دیگه به خدا شما مدیران کانون وکلا واقعا شورشو دراوردید خسته شدیم از بس که برعلیه قانون تسهیل صحبت کردید جوانان ناامید کردید

    1. چون وکالت حرفه است و نه شغل
      مسئولیت دارد شرافت خاص خود را دارد و در کم و زیاد هم باید شأن حرفه ای رعایت شود متعجبم که در کتب اساتیدتان به این قسمت‌ها از اخلاق حرفه ای دقت نداشته‌اید
      حرف شما به این معناست که به پزشکی بگویی در میان قحطی و گرفتاری طبابت نکن !! چون مردم پولی ندارند به تو بدهند…

      1. اصلا ببینید وکلا معنی شرافت را میدانند بنده پول وکیل رو‌همان ابتدا پرداخت کردم یک شکایت جعل که باید اصل سند ارایه بشه رو بی توجهی کرده و جعل و کیفری بر روی کپی مخدوش شده انجام شده و بنفع طرف منع تعقیب خورده

    2. اولا به قول همتون که همون اول گفتید آقا تسهیل تصویب بشه روزی را خدا میده به ایشون ربطی نداره غصه بخوره چرا همکاراش بیکاره همکارش عرضه داره کار کنه پول در بیاره دوما مگه ایشون مدیر شرکت شدن و کارمند استخدام کرده که باید حقوقشونو بده حالا که نداره بده راست راست میگرده بس کنید اینقدر عین کبک سرتون را نکنید تو برف و فکر کنید با تسهیل وکیل میشید و پول پارو میکنید نه آقا جان با تسهیل وکیل شدن باید هم برید اسنپ کار کنید

  12. تا مطب یک دکتر هم یک وکیل دارد اینده… تا شرکت ها ووووووو.. اره.. جانان کوروش……..

  13. مگه این ۴۰%اخیرا بیکار؛ قبل از پذیرفته شدن در وکالت مشغول کاری بوده اند
    مگرصددرصد وکلای کشورهای پیشرفته صنعتی مشغول وکالتند.اصلا مگر صد درصد وکلای کشورهای همسایه مثل عراق و ترکیه وحتی افغانستان مشغول امر وکالتند. این تذهبون!!!

  14. سلام و عرض ادب ، بنده قبولی وکالت ۱۴۰۲ با تراز ۸۰۰۰ هستم . بعد از اینکه مسئولین محترم کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز وکلای محترم قوه قضاییه طرح تسهیل را طرح بیسوادی اعلام فرمودند از این بزرگان که دارای مدرک تحصیلی دکتری حقوق هستند درخواست کردم در امتحان کار آموزی شرکت و کارنامه خودشون را منتشر بفرمایند تا علم و سواد حقوقی این عزیزان مشخص بشه ولی از پاسخ به درخواست امتناع و حاضر به شرکت در امتحان سازمان سنجش و ارائه کارنامه نیستند لذا نتیجه گیری این بود که این عزیزان سطح سواد علمی برای قبولی و شجاعت شرکت در امتحان وکالت را نداشته و ندارند . اما در خصوص بیکاری وکلای محترم و کار در اسنپ عرض کنم این موضوع اغراق بوده و حتی یک مورد هم وجود نداره لذا اگر وجود داشت تا به حالا کانون وکلا هزار بار این موضوع را منتشر می کرد ضمنا افرادی مثل بنده که قبول شده امتحان هستند در اسنپ کار می کنند چون کانون های وکلا با کارشکنی و اطاله در صدور پروانه کارآموزی باعث این حق الناس و دل سردی قبول شدگان شده و متاسفم از رفتار جناب آقای دکتر پورسعید معاون محترم قوه قضاییه که از حامیان وجود انحصار در حرفه وکالت هستند لذا در هر زمان قادر به اخذ پروانه وکالت بوده و دغدغه ای در این خصوص ندارند ضمنا جان و اموال مردم در دستان وکیل نمیباشد تا کانون های محترم نگران این موضوع باشند لذا اگر قضات محترم و شریف قوه قضاییه دارای سطح سواد بالا باشند هیچ گونه نیازی به حضور وکیل نبوده و قاضی محترم حتی بدون دفاعیات طرفین دعوی اقدام به صدور رای طبق موازین شرعی و قانونی خواهد نمود

  15. والله اینها خیلی کار بلد هستند
    شما برو دفتر یکی از وکلا که نه دفتر صد تاشون برای یک جلسه از من بیست میلیون گرفت و تمام دفاعیات رو خودم انجام دادم آدم می مونه حق الوکاله های میلیونی رو ببینه یا صدای به ظاهر مظلوم بعضی ها رو

    1. شما از اون دسته آدمهایی هستید که وقتی کارتون انجام شد میگی خودم انجام دادم اگه هم خراب میشد میگفتی وکیل خراب کرد بله شما راست میگی بیست میلیون دادی وکیل خودت دفاع کردی خودت هم رای گرفتی شما موکلا همه اتون همینجورید بله

  16. روحیه زن بدرد وکالت و دادگاه نمیخوره.همه وکلا رو مرد بگیرید همچی درست میشه.زنان قدرت دفاع و استدلال ندارند.

    1. شما دیوار کوتاه تر از زن پیدا نکردی احیانا؟ عرضه داری کار کن داری می بینی زنها پا به پای مردا کار میکنن حرصی شدی
      از شیوه استدلالت مشخصه کی قدرت استدلال نداره

    2. شماعی زاده …نه خیر اینجوریا نیست .من موکل بودم و الان یه پا وکیلم.وکیل من بدور از جنسیت وکالت میکرد ولی حتی دادخواست رو اشتباه نوشت و رای داده شد .توی تجدید نظر ایشون رو به عنوان وکیل نخواستم و خودم دفاع کردم و رای بدوی رو نقض کردم و پرونده برگشت.بعد از چند پرونده متوجه شدم فن بیان عالی دارم ‌الان دارم حقوق میخونم .

  17. یعنی با این کاررسمأ اعتبار وکالت روازنون خوشکی هم پایین ترآوردن جدی میگم الان نون خوشگی درآمدش از وکیل بیشتر شده هیچ ومتاسفانه اکثرامردم وموکلین دا وکلا را وکیل نمی‌دونن رسمأ نوکردست به سینه می دونن خیلی شنیدیم که اگه این کارو میخواستم خودم بکنم وکیل میخواستم چیکار.

    1. ظرفیت رو بردارید ولی پروانه رو به کسی بدید که فردی نخبه، اهل مطالعه، دقیق، عاشق حقیقت و عدالت باشه، نه اینکه مدرک رو از دانشگاه علمی کاربردی انتهای کوچه محل اقامت اش نگرفته باشه. اخیرا متاسفانه افرادی وارد شعبه میشوند که الفبای حقوق رو هم نمی دونند. متاسفم.
      یک قاضی

    2. دقیقاً بیچاره کردن وکلارو، خاک بر سر تموم اونایی که چشم نداشتن وکیل و کانون مستقل رو ببینن، دقیقاً تنها نهادی که تو کشور درست کارمیکرد، اونم بلطف مجلس و دولت بدبخت کردن

  18. با سلام ، پس چرا کانون و قوه قضاییه دررقابت باهم هی آزمون برگزار میکنم و بدون درنظر گرفتن صلاحیت بانمره تراز هربیسوادی رو پروانه وکالت میدن، پس وای باحال اون وکلایی که عمری صرف کارآموزی و اختبار و هزار چیز دیگه کردن تا پروانه بگیرن، این چه منطقیه که هر لیسانس حقوقی حتما باید پروانه وکالت بگیره، چرا کانون سردفتران سالهاست آزمون نمیگیره و همونایی که هستن زندگی و درآمد خوبی دارن، خواهشاً یک کم کانونهای وکلای استانها باهم متحد باشم وفقط صرف درآمد از کارآموزان جدید کار وکلا رو از سکه نندازن، چرا اجازه میدین آنقدر وکلا و شیاد و حقیر جلوه بدن، چرا دولت شمشیر آرزو بسته باوکلا، چرا تنها کسایی که بفکر حق و عدالت مردم هستن رو به سخره میگیرن، اگه اینجوریه پس وکالت هم تو تمامی پرونده ها بخصوص کیفری باید اجباری بشه، اصلا چرا به وکلا مثل قضات حقوق پرداخت نشه مگه همه وکلا میلیاردی پول میگیرن، که شده لق لقه ی دهن مردم،

  19. شما وکلایی که سالها زحمت کشیدید و از حق مظلوم و بیچاره دفاع کردین اجازه ندین، صنف وکالت اینجور بی هویت بشه، بسه دیگه وقت اون نرسیده آزمون وکالت رو برای سالها تعطیل کنن، به اندازه کافی وکیل هست فقط اجازه بدید اونایی که صلاحیت دارن وکالت بکنن، اینقدر دولت و مجلس سنگ جلوی پاشون نندازه،بسه دیگه وکالتم کردین مث دکترای عمومی که همه بیکارن

  20. حبیب‌زاده مومن، شغل وکالت و اسم وکیل را از اسماء الهی خواند…. البته شغل وکالت که از اسماء الهی نیست… کلمه وکیل هم در اینجا معنای دیگری دارد که ذاتا ربطی به شغل وکالت و وکیل دادگستری ندارد، صرفا تشابه است…. چون وکیل به عنوان اسم الهی یعنی کارساز…. کامنتها را می خواندم البته تعجب است عده ای آمال خود را فقط در وکیل شدن می دانند، من کاری با اشتباهات گذشته و فعلی کانونهای وکلا و مواضع ایشان ندارم، و البته حق می دهم که افرادی علاقمند به وکالت باشند، اما اگر دنبال ارتزاق هستید، وکالت را پیشنهاد نمی دهم، بعدا که وارد شدید و هزینه ها را دیدید و مثل من و امثال من بدون رانت و با قانون خواستید کار کنید، متوجه منظورم می گردید…. دوما وکیل شدن دغدغه عدالت نیاز دارد…. اگر انگیزه تان فقط پول و ارتزاق است، نظرم اینست وکیل خوبی نخواهید شد

  21. فرزندم چهار سال در دانشگاه آزاد درس حقوق خواند. در این چهار سال منافاتی کشیدم تا پول دانشگاه و خوابگاه و رفت و آمد و خوراک او تهئه کنم. از شکم خودم زدم تا او وکیل شود و وظیفه ام را انجام داده باشم. اما پس از موفقیت او هرچه تلاش کرد کاری در رابطه با حقوق پیدا نکرد. حتی دوستان وکیل که دفتر داشتند کمک جدی نکردند جون خودشان گرفتار بودند. الان پسر وکیل در یک شرکت پادویی مانند می کند و زن هم نگرفته و افسرده شده است. پول هم دیگه ندارم یک موتور براش بخرم تا با اون کار کنه. جمهوری اسلامی آینه دیگه. وکیل نمی خواد جون وقتش رو میشه. که شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا