اخبار اسکوداویژه

آخرین خبرها از نشست امروز مدیران نهاد وکالت: تا این لحظه تمام کانون‌های وکلا بر عدم اجرای آیین‌نامه لایحه استقلال تأکید کرده‌اند/کانون وکلای خوزستان و زنجان غایب‌اند

وکلاپرس ـ نشست هیأت عمومی اسکودا از صبح امروز آغاز به کار کرده است و به جز کانون وکلای خوزستان و زنجان که در این نشست غایب هستند، سایر کانون های وکلا حاضر و تا کنون بر عدم اجرای آیین‌نامه تأکید کرده‌اند.

به گزارش وکلاپرس، نشست هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از ساعت ۹ صبح امروز در محل هتل پارسیان اوین تهران در حال برگزاری است.

دستور کار این نشست تصمیم گیری مجدد درباره اجرا یا عدم اجرای آیین‌نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری است.

اگرچه اعضای هیأت مدیره کانون های وکلای ۲۷ گانه کشور همراه با اعضای شورای اجرایی اسکودا به این نشست دعوت شده اند، لیکن هیأت مدیره کانون وکلای خوزستان و زنجان دو کانون وکلایی هستند در این نشست حضور ندارند.

غیبت هیأت مدیره کانون وکلای خوزستان که از گذشته موضع‌گیری‌های خاصی پیرامون اجرای آیین‌نامه لایحه استقلال داشته است،‌ امروز با انتقاد هیأت عمومی اسکودا روبرو شد.

به نقل از یک منبع آگاه دستور جلسه اول یعنی ارائه گزارش هیئت مذاکره کننده برگزار شد. دکتر جلیل مالکی و دکتر جعفر کوشا گزارش مبسوط و مفصلی ارائه کردند از روند مذاکره و تعامل چند ماه اخیر با قوه قضائیه که ماحصل آن این است که به نظر میرسد یک عده قلیلی در بدنه قوه قضائیه برخلاف خواست و همراهی رئیس قوه در روند اصلاح آیین نامه خلل وارد کرده و این مذاکرات و تلاش های درون قوه و کانون و اتحادیه را معلق کرده اند.

موضع اکثر قریب به اتفاق کانون ها عدم اجرای آیین نامه است و بر روی راهکارهای پیش روی کانون ها در قبال آیین نامه قوه بحث و مذاکرات ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

پس از آنکه دکتر جعفر کوشا و دکتر جلیل مالکی درباره آیین‌نامه جدید لایحه استقلال به ایراد سخن پرداختند، سخنگویان کانون‌های وکلای دادگستری درباره موضع کانون‌های خود پیرامون اجرا یا عدم اجرای این آیین‌نامه در حال صحبت هستند.

همچنین به گزارش سید سعید پرور از نشست هیأت عمومی اسکودا، تا کنون بیش از ۱۰ سخنگوی از کانون‌های وکلای مازندران، فارس، کردستان، گیلان، قم، قزوین، آذربایجان شرقی صحبت کردند و همگی بر عدم قابلیت اجرای آیین‌نامه لایحه استقلال تأکید داشته‌اند.

بر اساس گزارش شخص مذکور تنها کانون وکلایی که صحبت از اجرای برخی از مفاد آیین نامه لایحه استقلال داشته، کانون وکلای لرستان بوده است.

همچنین کانون وکلای یزد خواستار درخواست ابطال آیین‌نامه جدید از سوی کل کانون‌های وکلای دادگستری شده است.

تیر ماه سال گذشته نیز مدیران نهاد وکالت بر عدم قابلیت اجرای آیین‌نامه جدید لایحه استقلال(مصوب ابراهیم رئیسی در ۴ تیر ۱۴۰۰) تأکید کرده بودند.

این خبر در حال بروز رسانی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا