اخبار بین المللی

مرد محکوم به اعدام در آمریکا مجبور به گزینش شد؛ تیرباران یا صندلی الکتریکی؟

وکلاپرس- اجرای مجازات اعدام در ایالات متحده آمریکا طی سال‌های گذشته رو به کاهش بوده اما در دستور کار قرار گرفتن اجرای چند حکم اعدام باعث شده است تا بار دیگر مجازات سلب حیات در این کشور در کانون توجه‌ها قرار گیرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز، به دنبال خودداری شرکت‌های دارویی از تحویل مواد مورد نیاز برای تزریق دوزی کشنده  از دارو  مسئولان مجبور شده‌اند تا روش اعدام از طریق تزریق را برای اجرای حکم اعدام کنار بگذارند.

در همین راستا مقامات ایالت کارولینای جنوبی اخیرا در یکی از این پرونده‌ها یک زندانی محکوم به اعدام را مجبور کردند تا نحوه اجرای این حکم را از بین اعدام با صندلی الکتریکی یا تیرباران انتخاب کند.

ترجیح تیرباران به صندلی الکتریکی

این مرد سیاهپوست و ۵۷ ساله به نام ریچارد مور قرار است روز ۲۹ آوریل به دلیل قتل در هنگام سرقت در سال ۱۹۹۹ اعدام شود. او تیرباران را به اعدام با صندلی الکتریکی ترجیح داده است.

وکلای مدافع ریچارد مور هر دو روش اعدام را با استناد به ممنوعیت «مجازات بی‌رحمانه و غیرمعمول» در قانون اساسی آمریکا به چالش کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آغاز مجدد اعدام ها بعد از یک دهه

ریچارد مور اولین فردی خواهد بود که طی بیش از یک دهه اخیر در کارولینای جنوبی اعدام می‌شود. با این حال پرونده او تنها پرونده‌ای نیست که این روزها در زمینه مجازات اعدام در آمریکا مورد توجه قرار گرفته است.

مقامات ایالت تگزاس قصد دارند حکم اعدام یک مرد ۷۸ ساله و بیمار را به دلیل قتلی که سه دهه پیش روی داده است اجرا کنند. آنها همچنین در نظر دارند پرونده یک زن محکوم به اعدام را که شبهاتی جدی در مورد گناهکار بودن وی وجود دارد به دایره اجرای احکام بفرستند. این زن مادر ۱۴ فرزند است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا