اخبار صنفیویژه

سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت بروز رسانی شد

وکلاپرس ـ سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت که از اول آذرماه فعالیت جدی خود را آغاز کرده است، در بروز رسانی جدیدش برای موکل های زندانی، خارج از کشور و دارای محدودیت حرکتی تمهیداتی ارائه کرده است.

به گزارش وکلاپرس، در آغازین روزهای آذرماه ۹۹ که با توجه به اجباری شدن ثبت قرارداد الکترونیک وکالت، موجی از ثبت قراردادهای وکالت در سامانه مذکور صورت گرفت، رفته رفته انتقادات از کمبودهای این سامانه افزایش یافت.

از جمله این انتقادات، عدم امکان و اختلال در پذیرش وکالت افراد زندانی، خارج از کشور و یا دارای محدودیت حرکتی بود که بعضا یا در سامانه ثنا ثبت نام نکرده بودند و یا دسترسی به گوشی همراه برای دریافت رمز جهت امضای الکترونیک نداشتند.

بیشتر بخوانید: نظامنامه ثبت اطلاعات در سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت

حال در بروز رسانی اخیر این سامانه تمهیدات خاصی برای موکلین زندانی، خارج از کشور و دارای محدودیت حرکتی در نظر گرفته شده که در ادامه خواهید خواند:

 در خصوص ثبت الکترونیک وکالتنامه، تدابیری جهت اعمال استثنائات در سامانه فراهم گردیده است که به شرح ذیل جهت بهره برداری اعلام می گردد:

🔹 افراد زندانی: افرادی که در حال حاضر محل اقامت آنان زندان است به دلیل عدم داشتن شناسه قضایی یا عدم دسترسی به تلفن همراه جهت دریافت رمز موقت می توان از روش سابق اقدام به تنظیم وکالتنامه کاغذی نمود.

در این صورت جهت ثبت دعاوی با ارائه عدم نیاز به قرارداد الکترونیکی « مستندات مثبته )گواهی وکیل مبنی بر وجود موکل در زندان ( از قسمت مجوزهای خاص گزینه انتخاب شود. لازم به ذکر است در نسخ آتی سامانه که به زودی عملیاتی می گردد، دفاتر خدمات مستقر زندان با احراز شماره » وکالت تلفن ثابت متعلق به زندانی امکان ثبت نام در ثنا و تنظیم قرارداد وکالت در دفاتر خدمات مذکور را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ثبت ۲۰۰۰ قرارداد وکالت ظرف ۲ روز در سامانه قرارداد الکترونیک وکالت

🔹 موکلین خارج از کشور: درخصوص موکلین که اقامتگاه آنان خارج از کشور و فاقد ثبت نام در ثنا می باشند و یا نسبت به تنظیم وکالتنامه با وکیل در خارج از کشور اقدام می نمایند جزء موارد با مجوز خاص به شمار آمده و تصویر مستندات مثبت خروج از کشور ایشان پیوست دادخواست شود.

🔹 افراد با محدودیت حرکتی: نظر به اینکه امکان ثبت نام ثنا برای این افراد میسر نمی باشد و لازمه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت داشتن شناسه قضایی می باشد، وکیل به روش سابق با تنظیم وکالتنامه کاغذی (با ارائه مدارک و مستندات مثبته) می بایست اقدام و از قسمت «مجوز های خاص» گزینه گواهی ضابط یا پزشک معتمد مهمور به مهر وکیل را انتخاب  کنند.

منبع: کانال سامانه ابلاغ الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا