اخبار قوه قضاییهویژه

رییس کل دادگستری مازندران: قاضی به وکیل به عنوان یک عالم به مباحث حقوقی، مدنی و کیفری نگاه می کند

وکلاپرس- حجت الاسلام محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری مازندران امروز در همایش سراسری نقش معاضدت در تحقق سند تحول قضایی بر اهمیت حضور نهاد وکالت در دادرسی عادلانه و کمک به قضات تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا همایش سراسری نقش معاضدت در تحقق سند تحول قضایی با حضور جمعی از مسئولان قضایی کشور امروز مورخ ۴ حرداد ماه در مجتمع آموزشی و ورزشی نفت شهرستان محمودآباد برگزار شد.

وکیل باید خود را به دانش روز مسلح کند

رییس کل دادگستری مازندران در این همایش گفت: وکیل باید خود را به دانش روز مسلح کند تا بتواند دفاع از یک دعوا یا شکایت را در دادگاه پیش ببرد، همه ما هم باید به عنوان یک مسلمان و انسان به درد دردمند توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری، وکالت را در نظام حقوقی دارای جایگاه بزرگ و در فقه اسلامی هم دارای باب خاص خودش دانست و اظهار کرد: وکالت چه در معنای عام، چه در دعاوی و غیر دعاوی از لحاظ شرع مقدس اسلام برای عموم باب خاصی در نظر گرفته شده است و تمامی احکام مربوط را بیان فرموده است.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه در قرآن توجه زیادی به وکالت شده است، افزود: وکالت در دعاوی مهم‌تر از بخش غیر دعاوی است و به همین جهت است که در دنیا کانون‌هایی برای ساماندهی وکالت دعاوی پیش‌بینی شده است و با حضور وکلا  و با قانون و مقررات اداره می شود.

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه خوشبختانه  وکالت در نظام مقدس جمهوری اسلامی قوه قضاییه مورد توجه قرار گرفت و این مرکز جایگاه رفیع خود را پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز با حضور وکلا این کانون تشکیل شده است و به امور مهم وکالت می‌پردازد.

قاضی به تنهایی در تشخیص موضوع قادر نیست

رئیس کل دادگستری مازندران قاضی را مامور به اجرای عدالت و ابطال باطل برشمرد و خاطرنشان کرد: قاضی یک مقام مستقل است که باید این ماموریت را به خوبی انجام دهد، به تنهایی در تشخیص موضوع قادر نیست و وکیل یا کارشناس در این رسالت بزرگ مستلزم است که در کنار قاضی و زبان گویای شاکی و متهم باشند و به درستی دفاع کنند.

او با اذعان به اینکه وکیل در کنار قاضی کمک می کند که آن ماموریت اصلی به درستی داوری شود، یادآور شد: وکیل یا کارشناس در کنار قاضی وظیفه خود را انجام می دهند تا موکل یا قاضی به آن ها اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید:

رییس کل دادگستری مازندران، امین بودن وکیل و کارشناس را بسیار مهم دانست و یادآور شد: وکیل امین آنچه وظیفه خود می‌داند و آنچه لازم برای دفاع است از باب امانتداری است برای موکل خود انجام می دهد.

این مسئول بیان کرد: قاضی به وکیل به عنوان یک عالم به مباحث حقوقی، مدنی و کیفری نگاه می کند، لذا وکیل باید با تمام توان در یک پرونده توجه داشته باشد.

همه‌ی وکلا از خصیصه شایسته ای برخوردار هستند و نگاه شان مادی نیست

 حجت الاسلام اکبری اظهار کرد: موکل در رفع ظلم از شما یاری می خواهد که باید به نحو شایسته یاری شود و اگر توان مالی ندارد اما نیاز به دفاع ما دارد باید از قالب کمک به ستم دیده به آن توجه کنیم و در اینجا انتظار از کانون وکلا بیشتر از جاهای دیگر است.

او با اعلام اینکه همه‌ی وکلا از خصیصه شایسته ای برخوردار هستند و نگاه شان مادی نیست، گفت: مرکز وکلا به دلیل ساختاری که دارد عملکرد خوب خود را در استان نشان داده است.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

  1. همه سرتاپا یک کرباسید
    به جهت سالها عملکرد بروکراسی وسیستم مراجع شما . مردم کمتر اعتمادی به قانون .قاضی .وکیل .. دارند

    یک جانباز ارتش هستم
    ۱۴ سال خدمت کردم .۸ سال جبهه . در اوج بیماری روحی وجسمی بعد ازجنگ . فقط به علت یک فقره نهست خدمتی ، بازخرید اجباری در کمسیون ۱۰۴ شدم‌. به هرکس وناکس شکایت و اعتراض نوشتم.
    گفتن وکیل خوب بگیر .امّا پول زیاد میخواد
    ده ها سال دویدم .آخرش به اینجا رسیدم که
    همه سرتا پا یک کرباسید
    همه طرف زوردار و پول دار هستید
    این حرف ده ها هزار پرسنل رزمنده وجانباز بازخریدی.اخراجی نیروهای مسلح هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا