دیدگاه

رییس قوه قضاییه در ماجرای انتشار فایل صوتی اخیر رأی هلدینگ یاس را منتشر کند

دیدگاه وکیل علی مجتهدزاده در خصوص فایل صوتی اخیراً منتشر شده

وکلاپرس- وکیل علی مجتهد زاده در واکنش به فایل صوتی منتشر شده تعدادی از مسئولین، دستگاه قضایی را ملزم به شفافیت و رسیدگی به این موضوع در برابر افکار عمومی دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، مجتهد زاده با بیان اینکه “اجرای عدالت در کشور مطابق قانون اساسی برعهده قوه قضائیه است” رسیدگی به مسائل مطرح شده در فایل صوتی را آزمونی برای رییس قوه قضائیه برشمرد.

همه به نوعی تایید می‌کنند این فایل صوتی اصالت دارد

علی مجتهدزاده در خصوص فایل منتشر شده میان دو نفر از شخصیت‌های سپاه و مطرح شدن اسامی برخی مسئولان در آن گفت: درباره انتشار این فایل صوتی که گفته می‌شود دو سال پیش هم منتشر شده است که البته فکر می‌کنم تا این حد دیده نشد، باید گفت تا همین لحظه اطرافیان این افرادی که اسم‌شان در این فایل صوتی بوده است، هیچ کدام صحت و اصالت این فایل صوتی را زیر سوال نبرده‌اند و در واقع همه به نوعی تایید می‌کنند این فایل صوتی اصالت دارد.

بیشتر بخوانید:

گفته می‌شود در گذشته به ادعاهای مطرح شده در فایل مذکور رسیدگی شده است

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه گفته می‌شود در گذشته به ادعاهای مطرح شده در فایل مذکور رسیدگی شده است، عنوان کرد: من واقعا نمی‌دانم، اگر در قوه قضائیه به مطالبی که در این فایل  مطرح می‌شود که به اعتقاد من مطالبی روشنی نیز است و یکسری فرماندهان ارشد نظامی که همگی دست‌اندرکار بودند و عالی‌ترین فرمانده نظامی کشور آقای عزیزجعفری و معاون اقتصادی‌شان صحبت‌هایی کرده‌اند واقعا نمی‌شود به سادگی از آنها گذشت و دستگاه قضایی نه فقط می‌تواند به این مسئله ورود کند بلکه وظیفه و تکلیفش است که به این مسئله ورود کنند.

اگر واقعا به ادعاها رسیدگی شده است، باید به روشنی بیان شود

وی افزود: من اگر جای دادستان تهران بودم همین فردا صبح آقایانی که در فایل صحبت می‌کنند را به عنوان مطلع می‌خواستم تا کسانی که از وقوع یک جرمی لااقل در حدی که در فایل صحبت می‌کنند، مطلع هستند در مورد این مساله توضیح دهند.

مجتهدزاده تاکید کرد: اگر واقعا به ادعاهای مطرح شده در فایل منتشر شده در خصوص پرونده هلدینگ یاس رسیدگی شده است باید به روشنی بیان شود.

بیشتر بخوانید:

رسیدگی به مسائل مطرح شده یک آزمون برای رییس قوه قضائیه است

این وکیل دادگستری با بیان اینکه رسیدگی به مسائل مطرح شده در فایل صوتی منتسب به شخصیت‌های نظامی کشور یک آزمون برای رییس قوه قضائیه است، عنوان کرد: آقای اژه‌ای که بسیار اهتمام ویژه‌ای به تغییر در قوه قضائیه دارند و سعی در برگرداندن اعتبار و اعتماد مردم به قوه را دارد، باید بدانند با پرونده‌های سبک و کوچک اعتماد مردم باز نخواهد گشت. البته که این اقدامات خوب است اما شما زمانی می‌توانید اعتماد را به مردم بازگردانید که با چنین پرونده‌هایی برخورد کنید.

وی تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه باید بدانند ایشان زمانی می‌تواند اعتبار یک قوه را بازگرداند که بیایید بدون تعارف رأی پرونده هلدینگ یاس را کامل منتشر کند.

این وکیل دادگستری بیان کرد:  این فایل صوتی بسیار فراتر از این حرف‌ها است بنابراین بیایند رأی هلدینگ یاس را منتشر کنند تا مشاهده کنیم که واقعا به این ادعاهایی که در این فایل صوتی مطرح می‌شود، رسیدگی شده است؟ اگر رسیدگی شده است و رأی هم قطعی شده، از نظر حقوقی منِ حقوقدان ساکت می‌شوم. در این زمینه دادستان تکلیف دارد و در واقع باید به این موضوع رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید:

فساد سیستماتیک به آن شکلی که گفته می‌شود، واقعا وجود ندارد

وی ادامه داد: به عنوان حقوقدان اعتقاد دارم که فساد سیستماتیک به آن شکلی که گفته می‌شود، واقعا وجود ندارد. نقص و ایراد داریم. اشکالات عمده و اساسی داریم اما فساد سیستماتیک به نظر من وجود ندارد. صحبت‌هایی که در فایل از جانب افراد شناخته شده گفته می‌شود، این‌طور نیست که بگوییم مدیرکل یک وزارتخانه با معاون وزیر در جمع خصوصی خودشان مطرح می‌کنند. عالی‌ترین مقامات نظامی کشور نشسته‌اند و در این مورد صحبت می‌کنند و این پرونده‌ای است که برای قوه قضاییه می‌تواند مهم باشد.

قوه قضاییه نمی‌تواند از خودش سلب مسئولیت کند

وی ادامه داد: اجرای عدالت در کشور مطابق قانون اساسی برعهده قوه قضائیه است. من با مجلس و ریاست‌جمهوری کاری ندارم اما واقعا قوه قضائیه در اینجا نمی‌تواند از خودش سلب مسئولیت کند. باید به این پرونده وارد شود، باید ابهامات را مرتفع کند و باید برای افکار عمومی یک اقدام اقناعی انجام دهد و الا این یک زخم سر بازی خواهد ماند که ضربه‌ای به اعتماد عمومی می‌زند که هیچ وقت جبران نخواهد شد و معتقدم عدم رسیدگی عادلانه به موضوع تقویت‌کننده بسیاری از شائبه‌ها است.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا