دیدگاه

جندقی کرمانی‌پور: وکیل از جنایت دفاع نمی کند؛ بلکه از حقوقی دفاعی موکل دفاع می کند

وکلاپرس-  وکیل سید محمد جندقی کرمانی پور درمراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای اصفهان، اصول اساسی حرفه وکالت را به کارآموزان متذکر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان  وکیل سید محمد جندقی کرمانی پور، رئیس ادوار اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز جمعه گذشته (۶ آبان ۱۴۰۱) در چهل و هفتمین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان ضمن تاکید بر اجرای حق و عدالت خطاب به کارآموزان گفت: حقوقدان نباید نسبت به تحولات جامعه بیگانه و بی تفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

 وکیل سید محمد جندقی کرمانی پور، رئیس ادوار اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت،در سخنانی گفت: کارآموزانی که امروز قسم یاد می کنند دوران کارآموزی خود را پشت سر گذاشته اند و باید از تجربیات ارزشمند این دوران استفاده نمایند.کمیسیون های کارآموزی از پرکارترین کمیسیونهای کانون های وکلاست و مسئولیت خطیر آموزش کارآموزان را برعهده دارد.

رئیس ادوار اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز در ادامه به مفهوم سوگندنامه وکالت اشاره کرد و افزود: در ابتدای این سوگند عنوان شده: «در این موقع که می خواهم به شغل شریف وکالت نائل شوم …»به کلمه شرافت اشاره شده که حفظ این شرافت در عمل بر عهده وکیل است. به خداوند قسم یاد کرده ایم که در دوران کاری همیشه قوانین و نظامات را رعایت کنیم یعنی قوانین را به رسمیت بشناسیم و آنها را رعایت کنیم.ما سوگند می خوریم که جز عدالت و احقاق حق منظوری نداشته و بر خلاف شرافت قضاوت و وکالت اقدام و اظهاری ننمائیم. وکیل دادگستری از قتل، جنایت و کلاهبرداری دفاع نمی کند بلکه از حقوقی دفاع می کند که یک موکل نسبت به آنها آگاهی ندارد.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین تصریح کرد: یک وکیل دادگستری باید با مراجعین خود به احترام رفتار کند و همواره مطالعه و مشاوره را سرلوحه کار خود قرار دهد. وکیل هرگز نباید از حق و عدالت عبور کند و منافع شخصی خود را در نظر بگیرد. حقوقدانی که بخواهد وظیفه حقیقی و حرفه ای خود را انجام دهد نمی تواند نسبت به تحولات جامعه بیگانه و بی تفاوت باشد.

وکیل سید محمد جندقی کرمانی پور در ادامه به ضرورت داشتن مطالعات همه جانبه برای وکیل موفق اشاره کرد و گفت:جوامع بشری در حال توسعه و پیشرفت هستند و در این میان جامعه ما نیز از این امر مستثنی نخواهد بود. تسلط به زبان های خارجی، مطالعه در حوزه های مختلف و کسب دانش و اطلاعات در هر شاخه ای باید سرلوحه کار همه وکلا و مخصوصا وکلای جوانی باشد که از امروز ردای وکالت بر تن می کنند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا