اخبار

ربودن، ضرب و شتم و سرقت اموال یک وکیل دادگستری در کرج / متهمین بازداشت شدند

وکلاپرس-  دو مردی که به دنبال اختلاف شخصی با یک وکیل دادگستری او را ربوده و پس از ضرب و شتم و سرقت اموالش در خیابان‌های حاشیه شهر کرج رهایش کرده بودند، توسط پلیس آگاهی البرز شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایران، ۲۳تیرماه امسال مردی سراسیمه خودش را به کلانتری ۴۳ کیانمهر کرج رساند و گفت: من وکیل دادگستری هستم، امروز دو مرد که از قبل باهم اختلاف داشتیم مرا ربوده و پس از ضرب و شتم و سرقت اموالم در حاشیه شهر رهایم کردند.

بیشتر بخوانید:

پس از این شکایت بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرائم جنایی استان قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که این وکیل در خانه‌اش بوده که ۲ مرد نقابدار با ورود غیر قانونی به خانه‌اش اقدام به ربودن وی کرده‌اند.

به گزارش روزنامه ایران، سرهنگ محمد نادر بیگی درباره این پرونده گفت: هنگام ربودن این وکیل یکی از همسایه‌ها به شکل اتفاقی این صحنه را از پنجره خانه‌اش مشاهده کرده و بلافاصله ماجرا را به پلیس گزارش داد. در حالی که تحقیقات برای پیگیری موضوع ادامه داشت چند ساعت بعد فرد ربوده شده به صورت آشفته و پریشان احوال خودش را به یکی از کلانتری‌های کرج رساند و خبر ربودنش را اعلام کرد.

وی افزود: بلافاصله اقدامات پلیسی – اطلاعاتی کارآگاهان برای شناسایی متهمان آغاز شد و در کمتر از ۴۸ ساعت آدم ربایان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید:

متهمان انگیزه خود از این اقدام را اختلاف شخصی با وکیل عنوان کردند و مدعی شدند: برای یک پرونده که مربوط به خواهرمان بود پیش این وکیل رفتیم و با او قرارداد بستیم اما بعد متوجه شدیم که او سرمان کلاه گذاشته است.

به همین خاطر درصدد انتقام از او بودیم که این سناریو را طراحی و اجرا کردیم. هدفمان تنبیه او بود نه سرقت و آدم ربایی فقط می‌خواستیم از او انتقام بگیریم.

سرهنگ نادر بیگی در پایان با اشاره به تکمیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: امروز پلیس به میزانی از توانمندی دست یافته که مجرمان و اخلالگران در نظم و امنیت کشور را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری این پنجمین سوءقصد به جان وکلای دادگستری است که در ایران رسانه‌ای می‌شود. هرچندی نرخ بزهدیدگی وکلای دادگستری بسیار بیشتر از اعداد و ارقام مذکور است، اما همین مقدار رسانه‌ای شده نیز نسبت به سال‌های گذشته بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

اگرچه پیش از این دکتر جعفر کوشا(رئیس اسکودا) گوشزد کرده بود که «تکرار رخداد نامیمون ضرب‌وجرح وکلای دادگستری، به سطح هشدارآمیز و نگران‌کننده‌ای رسیده است» اما مشخص نیست مدیران نهاد وکالت برای کاهش این اتفاقات و تهدیدات چه تدابیری اتخاذ کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا