اخبار آزمون هاویژه

رئیس کانون وکلای همدان: آزمون وکالت ۱۴۰۱ قرار است آبان ماه برگزار شود

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری همدان به بیان جزئیاتی از روند برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ معوق در حوزه این کانون پرداخت و همچنین به رد صلاحیت شدن برخی از وکلا در کانون وکلای دادگستری مرکز واکنش نشان داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از همدان پیام، رئیسکانون وکلای همدان با بیان اینکه آزمون کارآموزی سال جاری نیز به مشابه هرساله قرار است آبان ماه برگزار شود، اعلام کرد: در آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۱ نیز مشابه آزمون معوق ۱۴۰۰ همچنان شرط سنی ۲۴ ساله  لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید:

نتایج آزمون وکالت  حداکثر تا ۴۰ روز آینده اعلام می شود

مهدی غلامی جلال ،با بیان اینکه آزمون های کارآموزی بر اساس قانون تسهیل وکالت برگزار می شود و ادامه داد:  کانون‌های وکلای دادگستری تابع قانون هستند و آنطور که اسکودا اعلام کرده است قرار است برای داوطلبانی که حائز نمره برتر شوند امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود که به زودی اعلام خواهد شد. وی در ادامه گفت: با چالشی که کرونا به وجود آورد و پس از تأخیر چند باره در نهایت آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۰ برگزار شد که در همدان تنها یک حوزه آزمونی برای آن داشتیم که در محل دانشگاه بوعلی سینا بود.

وی با بیان اینکه نتایج این آزمون حداکثر تا ۴۰ روز آینده اعلام می شود، تأکید کرد: سال گذشته در همدان ۵۰ نفر توانستند در این آزمون موفق شوند که بعد از گذراندن ۱۸ تا ۲۴ ماه کارآموزی می توانند در آزمون اختبار شرکت کنند امسال هم باتوجه به اجرای قانون تسهیل انتظار می رود تعداد زیادی از شرکت کنندگان بتوانند در این آزمون موفق شوند.

بیشتر بخوانید:

دادگاه انتظامی قضات مجدد صلاحیت همکاران را بررسی کند

رئیس کانون وکلای دادگستری همدان همچنین به رد صلاحیت شدن برخی از وکلا در کانون وکلای دادگستری مرکز واکنش نشان داد و افزود: خبر رد صلاحیت عده زیادی از همکاران کانون وکلای مرکز که برخی سابقه حضور در هیأت مدیره را داشتند و حتی در دوره قبل تأیید صلاحیت شده اند موجب نگرانی و تأسف است و هیأت مدیره کانون وکلای استان همدان ضمن اعلام مراتب اعتراض خود از قضات محترم دادگاه انتظامی قضات انتظار دارد نسبت به بررسی مجدد صلاحیت همکاران اقدام لازم را مبذول فرمایند.

منبع: همدان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا