اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای زنجان: مرکز ملی اختبار را به رسمیت نمی‌شناسیم و با آن همکاری نمی‌کنیم

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای زنجان در یادداشتی اینستاگرامی به نقد گفته‌های اخیر مسئولین اسکودا درباره مرکز ملی اختبار پرداخت و مخالفت خود را با راه اندازی این مرکز اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس، شورای اجرایی و هیأت عمومی اسکودا در نشست های اخیر خود به منظور تعیین حدود و همچنین ایجاد یکنواختی در مراحل کارآموزی وکالت مطابق آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری، مصوباتی داشته که از جمله موارد آن «برگزاری آزمون کتبی توسط مرکز ملی آزمون و اختبار اتحادیه با مشارکت کانون ها» است.

دکتر پزشکی رئیس کانون وکلای زنجان که پیش از این نیز در جلسه هیات مدیره این کانون با پیشنهاد اسکودا مبنی بر تاسیس مرکز ملی آزمون و اختبار در اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران مخالفت کرده بود، بار دیگر در یادداشتی مخالفت خود را با راه اندازی این مرکز اعلام کرد و گفت با این مرکز همکاری نمی کنیم.

بیشتر بخوانید:

دکتر پزشکی در اینستاگرامش نوشت:

با توجه به دغدغه ها و نگرانی های موجود در خصوص تشکیل نهادی موسوم به مرکز ملی اختبار توسط اسکودا، لازم می دانم مطالبی را بیان نمایم:

تاسیس چنین مرکزی از منطق قابل قبولی برخوردار نبوده و حسن نیتی از تاسیس آن مشاهده نمی شود. متأسفانه اوضاع و احوال نشان می دهد که این تصمیمِ مغایر با قوانین و مقررات، ابزاری شده برای فرار از پاسخگویی در برابر کوتاهی و غفلتی که در جریان تصویب قانون تسهیل مقررات کسب و کار و آئین نامه مصوب ۱۴۰۰ وجود داشته است.

هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری زنجان چنین مرکزی را به رسمیت نمی شناسد و هرگز با آن همکاری نخواهد نمود. ما اجازه نخواهیم داد تا داوطلبانی که بر اساس قانون تسهیل مقررات کسب و کار قبول شده اند قربانی ناکارآمدی و ناکامی در تصویب این قانون غلط و همچنین آئین نامه مصوب سال ۱۴۰۰ شوند.

اکنون که قانون اشتباهی بنام تسهیل مقررات کسب و‌ کار تصویب و تعداد پذیرفته شدگان در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته، اشتباه است که این قانون اشتباه را با تصمیم اشتباه پاسخ داد و از پذیرفته شدگانی که فرزندان این مرز و بوم بوده و خود قربانیان بی تدبیری قانون نویسان و نالایقی حاکمان هستند، انتقام گرفت.

در این شرایط، کانونهای وکلای دادگستری باید تلاش کنند تا با آموزش فزون تر، انگیزه ی تلاش و همت بیشتر برای یادگیری و‌ کسب تجربه و دانش وکالت را در کارآموزان جدید وکالت تقویت نمایند.

من این اطمینان را می دهم که در کانون وکلای دادگستری زنجان نه تنها هیچ تفاوت و تبعیضی بین آنها و کارآموزان ادوار گذشته وجود نخواهد داشت بلکه دوره های آموزشی آنان در سطح کیفی بالاتری نسبت به گذشته تشکیل و آزمون های مربوطه و اختبار نیز بر اساس استانداردهای متعارفی که سابقاً بوده، برگزار خواهد شد تا نهایتاً شایستگان به کسوت وکالت پایه یک دادگستری نائل شوند.

 از هیأت رئیسه محترم اسکودا نیز می خواهم که بجای راه اندازی مرکزی که جز ایجاد نارضایتی و بی اعتمادی عمومی حاصل دیگری ندارد، این هفت ماه باقیمانده از دوره ی فعالیتش را به تلاش برای تحقق وعده هایی که برای اصلاح آئین نامه و قانون تسهیل مقررات کسب و کار داده، اختصاص دهد.

‫۶ دیدگاه ها

  1. چه عجب یه انسان درست و حسابی در مجموعه اسکودا و کانون های وکلا پیدا شد و دو کلمه حرف حساب زد. البته همیشه افراد آگاه ، با سواد و عاقل در محدودیت هستند و همین روزها این بنده خدا رو هم کله پا می کنند. خوشا به حال کارآموزان استان زنجان

  2. توی مملکت هیچ کس هیچ کس رو قبول ندارند انکار حاکمیت هر قانونی تصویب کنه به مزاق هرکس خوش نیاید قبول ندارن ولی اگر به نفع سوم باشه قبول دارند

  3. باسلام خدمت دوستان،باتشکرازجناب دکترپزشکی،درودبه شرفت دکترعزیز،کاش چهارنفرازرؤسای کانون هاهم مثل شماعمل کنندتااین ظلم به پذیرفته شدگان سال۱۴۰۰واردنشود،ازیک طرف سال۱۴۰۱آزمون گرفتن که یکسال علاف شدیم وازسوی دیگرتاالان که سال۱۴۰۲ است پروانه کارآموزی صادرنشده وازاین به بعدهم دومرحله سخت جلومون گذاشتن که خودیکسال طول میکشد،سه سال آس وپاس هستیم والان هم کانون وکلاگاردمحکمی جلومون بسته که به هربهانه ای چندصدنفرروقلع وقم کنه وریزش صورت بگیره،که دقیقاهمون تعدادی(ظرفیت) که خودشون قبل ازقانون تسهیل اعلام کرده بودن نگه دارن وماباقی راهم تواین چندمرحله آزمون جدیدی که گذاشتن رد کنند،بخدااین کاردرستی نیست،وجدان خودرابیدارکنید.

  4. احسنت به درک و شعورباالای دکتر پزشکی که همیشه حتی زمانی هم که تدریس میکردن همینقدربالا بود…ایشون لایق بودن لایق مقام استادی الان هم لایق مقام ریاست کانون هستن
    کاش مقداری هم بقیه یاد میگرفتن و بجای ایذا و اذیت ناروا و سنگ اندازی بی مورد یک مقداری ددرک میکردن و میدونستن با اومدن کسی ، جای بقیه گرفته نمیشه ….
    سواد و شعور واقعی یعنی همین….خوبه ادم بی سوادی نیست و مدرک مفتی نگرفته …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا