اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای زنجان با پیشنهاد تاسیس مرکز ملی آزمون و اختبار در اسکودا موافقت نکرد

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای زنجان در جلسه امروز این نهاد مورخ ۲۲ اسفند با پیشنهاد اسکودا مبنی بر تاسیس مرکز ملی آزمون و اختبار در اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران مخالفت کرد.

به گزارش وکلاپرس، شورای اجرایی و هیأت عمومی اسکودا در نشست های اخیر خود به منظور تعیین حدود و همچنین ایجاد یکنواختی در مراحل کارآموزی وکالت مطابق آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری، مصوباتی داشته که از جمله موارد آن «برگزاری آزمون کتبی توسط مرکز ملی آزمون و اختبار اتحادیه با مشارکت کانون ها» است.

بیشتر بخوانید:

اما کانون وکلای دادگستری زنجان امروز در جلسه هیات مدیره خود، تاسیس مرکز ملی آزمون و اختبار اتحادیه را به منظور برگزاری اختبار توسط اتحادیه، خلاف مقررات و مغایر با وظائف و تکالیف غیر قابل نمایندگی و توکیل تشخیص داد.

برخی از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای مرکز نیز در این زمینه انتقاداتی به مصوبه هیأت عمومی اسکودا برای تأسیس مرکز ملی آزمون و اختبار وارد دانسته‌اند.

با این وجود باید منتظر تصمیم گیری سایر کانون‌های وکلای دادگستری و هیأت عمومی اسکودا در سال جدید ماند تا مشخص شود آیا مرکز در اسکودا تأسیس خواهد شد یا خیر

در اطلاعیه روابط عمومی کانون وکلای زنجان آمده است:

بر اساس تصمیم مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ هیات مدیره کانون وکلای دادگستری زنجان پیشنهاد اعلامی توسط اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران مبنی بر تاسیس مرکز ملی آزمون و اختبار اتحادیه به منظور برگزاری اختبار توسط اتحادیه، خلاف مقررات و مغایر با وظائف و تکالیف غیر قابل نمایندگی و توکیل تشخیص و نتیجتا  به اتفاق آرا مورد تصویب قرار نگرفت.

همچنین اتخاذ تصمیم در مود سایر پیشنهاد ها به برگزاری جلسه مشترک هیات مدیره با کمیسیون های آموزش و کارآموزی و اختبار کانون موکول گردید.

بیشتر بخوانید:

مخالفت کانون زنجان با تاسیس مرکز ملی آزمون و اختبار اسکودا
مخالفت کانون زنجان با تاسیس مرکز ملی آزمون و اختبار اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا