اخبار قوه قضاییهویژه

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به سؤالی درباره ممنوعیت استفاده از وکیل تعیینی: اینگونه نبوده است

وکلاپرس- حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، در برنامه گردهمایی حقوقی که با حضور دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در جریان اغتشاشات اخیر برای متهمان وکیل تسخیری تعیین شد، اذعان کرد: اینگونه نبوده که متهمی بخواهد وکیل تعیینی بگیرد و قوه قضاییه بگوید شما حق گرفتن وکیل تعیینی ندارید، زیرا قانون در این موضوع صراحت دارد.

بیشتر بخوانید:

هرچند پیشتر نیز معاون اول قوه قضائیه بر غیرقانونی بودن اعمال تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در مراحل دادرسی پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا صحه گذاشته بود، لیکن گزارش هایی وجود دارد که برخی از محاکم دادگستری وکیل متهمان حوادث اخیر را نپذیرفته و بر استفاده از وکلای مشمول تبصره ماده ۴۸ اصرار دارند.

چندی پیش نیز دادستان کل کشور درباره ایجاد اختلال در اعمال حق انتخاب وکیل و کمبود وکلای تبصره ماده ۴۸ در کشور گفته بود: «ما مجری قانون هستیم. ریاست محترم قوه قضائیه دستور دادند به همه شهرستان‌ها و استان‌ها هرجا کمبود چنین وکلایی است اعلام کنید و این مرتب در حال انجام است. تا جایی که من اطلاع دارم آنچنان محدود نیست که کارها معطل مانده باشد. »

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا