اخبار اسکودا

دکتر جعفر کوشا: کراوات بهانه است؛ با تجمع ما مخالفند

وکلاپرس- چهل و هشتمین جلسه هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با وجود قطع صدای سالن همایش و بروز برخی ممانعت‌ها برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا طی سخنانی بدون قرار گرفتن در پشت تریبون به دلیل قطع عمدی صدای سالن همایش از مسئولان سالن به بهانه آنچه که آن را «عدم رعایت الزامات اداری» خواندند، با تشریح فضای به وجود آمده، گفت: این حق ماست که با استناد به قراردادی که کانون وکلای دادگستری خوزستان با مسئولان سالن منعقد کرده است از فضای سالن استفاده کنیم. اگر امروز می‌بینیم که صدا را قطع کرده‌اند و مانع از برگزاری مراسم می‌شوند نشان از ضعف آنها است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: تاکید بر اینکه حاضران از پوشش کراوات استفاده نکنند تنها یک بهانه است، اینها با تجمعات ما مخالفند. برگزاری همایش‌ها با پوشش کراوات همواره در کشور وجود داشته است. شهید دکتر بهشتی که انسانی معتدل در این مسائل بود اصلا به این مسائل توجه نمی‌کرد.

این مسائل را مطرح می‌کنند چون نمی‌خواهند مراسم برگزار شود

رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه نباید از مسائل اصلی منحرف شد، گفت: می‌گویند پوشش اداری از جمله کراوات را باید رعایت کنید در حالی که این موارد اصلا در شرایط قراردادی وجود ندارد. این مسائل را مطرح می‌کنند چون نمی‌خواهند مراسم برگزار شود.

کوشا با اشاره به محدودیت‌هایی که برای برگزاری چهل و هشتمین جلسه هیأت عمومی اسکودا از سوی مسئولان امر اعمال شد، گفت: ما زمانی می‌توانیم مردم را به اعتدال برسانیم که خود معتدل عمل کنیم.

بیشتر بخوانید:

ما هرچه به مردم نزدیکتر شویم عده‌ای ناراحت می‌شوند

وی گفت: امروز کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور برای مردم کار می‌کنند. ما در کنار مردم هستیم و مردم ما نیز این مسئله را پذیرفته‌اند؛ این مسئله باعث می‌شود عده‌ای ناراحت شوند. ما هرچه به مردم نزدیکتر شویم عده‌ای ناراحت می‌شوند. رشد نهاد وکالت در کنار مردم بودن است.

رئیس اسکودا در پایان اظهار داشت: این شرایطی که امروز برای همایش اتحادیه پیش آمده مهم نیست. اینها سنگلاخ‌هایی در مسیر عدالت هستند. ما این مسیر سنگلاخی را می‌بینیم و می‌شناسیم اما قله افق ما، در بحث عدالت است لذا همیشه باید با اتحاد با یکدیگر حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر سید یزداله طاهری نسب، رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان ضمن عذرخواهی از مدعوین به دلیل شرایط پیش آمده گفت: متاسفانه با وجود تدارک تمامی مقدمات لازم، از برگزاری همایش ممانعت شد. دلیل آن را هم عدم رعایت الزامات اداری و پوشش کراوات برخی حاضران عنوان کردند و با وجود بیش از یک ساعت رایزنی با مسئولان امر، اجاره برگزاری افتتاحیه در سالن داده نشد.

منبع: روابط عمومی اسکودا

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. با دوری از مردم و قطع روحیه و رفاه هرگز نتوان حکومت کرد بابا مردیم مگر وجدان بیداری نیست مشکل مردم ما کراوات،روسری،حجاب و اینگونه مسائل نیست مشکل ما تنها در کنار هم بودن است که متاسفانه برادران خونی هم دیگر برای هم تره هم خرد نمی کنند

  2. آقای کوشا!
    اگه می خواهید به مردم نزدیکتر شوید، آزمون های وکالت رو به موقع برگزار کنید
    کارآموزی پذیرفته شدگان رو باید زودتر شروع می کردید.
    آزمون به جا مانده از سال قبل رو برگزار کنید

  3. خیر ظاهرا قرارداد را درست نخوانده اید خودشان امضا کرده و تعهد به پوشش اسلامی و اداری داده اند به نظر، درآوردن کراوات خیلی راحت تر است تا این جنجال راه انداختن ها

  4. چقدر فسیل مغز باید باشن که مانع برگزاری یک تجمع فقط بخاطر کروات باشن.
    حالا اسمش رو گذاشتن پوشش اسلامی اداری !!
    ظاهرا قرار است برگردیم به عصر غارنشینی و جاهلیت.

    1. البته لجبازی هم جاهلیت است، تهدید کردن و یکسری شعارها دادن ایجاد تنش کردن و خود را تافته جدا بافته از کل مملکت دانستن

    2. فسیل مغز؟ خودش توهینه اگه خبر نداری خبردار شو که حتی بیمارستانایی هست نمیذارن بدون حجاب چادر بری اتفاقا مغزشون سالمه و خوب می دونن همایشایی که بازتاب خبری داره بیشتر باید رعایت کنن که در دنیا نگن این مثلا کشور اسلامیه

  5. جناب کوشا،بغل دست شما کانون مرکز حق نا حق میکنند، خم ب ابروی مبارک نمیاورید،حاضر نیستی پاسخ بدهید از طریق همین کانال ارتباطی، ناراحت شدی که بلندگو قطع کردن،گند،خودتون پاک کنید،بعد گلایه بکنید،

  6. فکر نکنم ترسی از تجمع شما داشته باشن وگرنه راههای بهتری برا جلوگیری از تجمعتون دارن معتدل صحبت کنین آقای دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا